مدیرکل بهزیستی کردستان خبر داد
مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در استان 12 کمپ ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند و امسال بیش از 900 نفر از معتادان در دوره‌های 6 ماهه مورد مراقبت و درمان قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۴۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 12 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، صباح قریشی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال 2 میلیارد و 239 میلیون ریال یارانه برای درمان و بازتوانی معتادان استان پرداخت شده است.

وی گفت: از این مبلغ 325 میلیون ریال به صورت یارانه به کمپ‌های ترک اعتیاد، 900 میلیون ریال برای مراکز شبانه و روزانه نگهداری معتادان و 195 میلیون ریال به مراکز درمانی استان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان تصریح کرد: در استان 12 کمپ ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند و امسال بیش از 900 نفر از معتادان در دوره‌های 6 ماهه مورد مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی گفت: معتادان در این مراکز مورد حمایت قرار می‌گیرند و امسال بیش از 50 نفر در این کمپ‌ها سلامت خود را به دست آورده و به پاکی کامل رسیدند.

قریشی در خصوص راه‌اندازی کمپ‌های جدید در استان افزود: افراد متقاضی راه‌اندازی کمپ در صورتی که استانداردهای لازم برای راه اندازی کمپ را رعایت کنند مجوز راه اندازی به آنها داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 4 مرکز نگهداری معتادان در استان وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد 2 مرکز شبانه و 2 مرکز روزانه در شهرستان های سنندج و سقز فعال هستند و در مجموع ظرفیت پذیرش بیش از 90 نفر را دارند.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: 6 مرکز درمانی اعتیاد در استان فعال بوده و امسال 828 نفر به این مراکز مراجعه کرده و 178 نفر نیز در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم و مهارت‌های زندگی را فرا گرفتند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار