رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه رتبه استان کردستان در صادرات کشور 18 است گفت: امسال 2 میلیارد و 500 میلیون دلار کالا از مرزهای استان مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۴۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 09 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، محمد دره‌وزمی در کارگروه توسعه صادرات استان کردستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امسال 2 میلیارد و 500 میلیون دلار کالا از مرزهای استان مبادله شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در این مدت از گمرک کردستان 216 میلیون دلار کالا و از سایر گمرکات 300 میلیون دلار کالای این استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: در این مدت 20 میلیون دلار واردات و یک میلیارد و 975 میلیون دلار نیز ترانزیت داشته‌ایم.

وی گفت: باشماق با 183 میلیون دلار بیشترین سهم صادرات و سیرانبند بانه با 10 میلیون دلار کمترین صادرات استان را داشته است.

دره وزمی افزود: تراکتور کشاورزی، انواع بستنی، گوجه فرنگی و کیسه خون برخی از بیشترین کالاهای صادر شده به اقلیم کردستان عراق بوده است.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 254 کارت بازرگانی از سال 67 تا کنون صادر شده ، اظهار کرد: اکنون تنها حدود 400 کارت بازرگانی در استان فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه 14 درصد از صادرات کشور به عراق است، گفت: رتبه استان کردستان در صادرات کشور 18 است.

وی افزود: نامناسب بودن زیرساخت‌های مرزی و مواصلاتی منتهی به مرز، مسائل امنیتی کشور عراق، غیرفعال بودن بازارچه سیف سقز، قوانین متغیر گمرکی کشور عراق و کمبود رایزن بازرگانی ایران در کشورهای هدف بویژه عراق برخی از مشکلات صادرات است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار