«باید دل به دریا بزنند»
فرماندار شهرستان قروه گفت: اگر بانوان می‌خواهند به جایگاه واقعی که شرایط آن در جامعه مهیا است برسند باید دل به دریا بزنند.
کد خبر: ۳۴۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 08 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، پرویز کولانی در نشست اجرای طرح ارتقای سلامت در محل کار با حضور بانوان شاغل شهرستان قروه اظهار کرد: نگاه و اعتماد دولت تدبیر امید به نقش و فعالیت زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی ویژه است.

وی گفت: امروزه یکی از مشکلات بانوان این است عزمی برای تثبیت ایفای نقش و رسیدن به اهداف خود ندارند.

فرماندار شهرستان قروه تصریح کرد: بانوان کارمند در بخشنامه‌های ابلاغی باید نقش خود را به مدیر دستگاه مربوطه ابلاغ کنند و در این زمینه مستقل وارد بشوند.

وی با بیان اینکه بانوان 50 درصد از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند گفت: اگر بانوان نتوانند نقش خود را ایفاء کنند مردان در تمامی عرصه‌های مختلف برای آن تصمیم گیری می‌کنند.

کولانی افزود: تقویت خودباوری و به اثبات رساندن نقش در وهله اول در اختیار خود بانوان است چرا که زمینه برای ورود بانوان در تمامی عرصه ها امکان‌پذیر است.

وی گفت: بانوان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و صرف معرفی از سوی ادارات نباید فعالیت کنند بلکه باید تعصب از روی آگاهانه و خارج از گرایش‌های نادرست باشد.

فرماندار شهرستان قروه افزود: در نظام جمهوری اسلامی زن ایرانی در تمامی عرصه‌ها در جامعه برای حضور و نقش بانوان مسلمان و توانمند فراهم است و هیچ محدودیتی وجود ندارد و در صورت وجود محدودیت بیشتر از طرف خود بانوان است.

وی اظهار کرد: باید زمینه فعالیت بانوان در برنامه‌های مختلف از قبیل زنان روستایی، مدارس، دانشگاه و اصناف بانوان در حوزه روانشناسی، بهداشت، فرهنگی، مذهبی و سلامت گسترش داد.

کولانی گفت: اگر بانوان می‌خواهند به جایگاه واقعی که شرایط آن در جامعه مهیا است برسند باید دل به دریا بزنند.

وی افزود: در جوامع سنتی از لحاظ فکری و عرفی نقش زن را نپذیرفته‌اند که برای رسیدن به آن جایگاه واقعی باید یکسری هزینه‌ها و سختی‌ها برای به اثبات رسیدن جایگاه خود تحمل کنند و به عنوان نماینده دولت شرایط را برای ایفای نقش بانوان در تمامی عرصه‌ها در این شهرستان فراهم می‌کنم.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار