در مراسم روز دانشجو مطرح شد
استاندار کردستان با اشاره به اینکه مدیران باید همواره از طریق احزاب، گروه‌های سیاسی، دانشجویان و مراکز پژوهشی مورد بررسی و نقد قرار بگیرند نقدپذیری را از ویژگی‌های اساسی دولت یازدهم در کشور و استان برشمرد و گفت: در این دولت حتی یک مورد شکایت از هیچ حزب و گروه و رسانه‌ای به خاطر فعالیت سیاسی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۳۳۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 06 December 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ عبدالمحمد زاهدی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه وجود فضای نقادانه لازمه یک جامعه زنده و پویا است اظهار کرد: تک صدایی در دانشگاه معنایی ندارد و همگان باید تلاش کنند صداهای مختلف در دانشگاه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه درگذشته تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از ایجاد فضای سیاسی در دانشگاه‌ها صورت گرفته بود گفت: وجود فضای سیاسی در دانشگاه‌ها مورد تاکید مسئولان نظام است و صاحبان ایده‌های سیاسی و اجتماعی باید در دانشگاه حضور داشته و با یکدیگر جدال احسن داشته باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها علاوه بر علم آموزی یک ماهیت سیاسی نیز دارند تصریح کرد: دانشجویان هم به اقتضای سن و سال و هم به خاطر احساس مسئولیت در قبال سرنوشت کشور و پرسشگری به سمت مسایل سیاسی سوق پیدا می‌کنند.

وی عجین شدن فضای دانشگاه‌ها با سیاست در کشور را از همان آغاز تاسیس دانشگاه دانست و گفت: شهادت سه دانشجو در آذر سال 32 به خاطر اعتراض به وابستگی کشور به بیگانگان نمونه و مصداقی روشن بر سیاسی بودن فضای دانشگاه‌ها است.

زاهدی با بیان اینکه بار نبود احزاب فعال و فراگیر سیاسی در کشور بر دوش دانشجویان افتاده است افزود: به فرض وجود احزاب فراگیر نیز باز تغییری در ماهیت سیاسی دانشجویان و دانشگاه ایجاد نخواهد شد.

وی مدیران را در هر شرایطی نیازمند انتقادهای درست و سازنده دانست و اظهار کرد: اگر مدیران مورد نقد قرار نگیرند مطمئنا نتایج مطلوبی در پی نخواهد داشت و باید همواره از طریق احزاب، گروه‌های سیاسی، دانشجویان و مراکز پژوهشی مورد بررسی و نقد قرار بگیرند.

استاندار کردستان گفت: مدیران باید بپذیرند که دانشجو یک عنصر فعال اجتماعی است که ما را در عرصه‌های گوناگون به چالش می‌کشد.

وی به ترسیم شرایط کشور همزمان با شروع بکار دولت تدبیر و امید پرداخت و به صراحت افزود: دولت یازدهم در بدترین شرایط تحریم‌ها، عدم حضور در جامعه بین‌المللی، صدور چندین قطعنامه، نابسامانی نرخ ارز و تورم بالای 40 درصد امور اجرایی کشور را در دست گرفت.

زاهدی تأکید کرد: در آغاز بکار دولت تدبیر و امید قیمت نفت به یک چهارم کاهش و بی سر و سامانی اقتصادی بر کشور حاکم بود.

وی با بیان اینکه در قبل از دولت دکتر روحانی علاوه بر مشکلات اقتصادی مرگ اخلاق در جامعه نیز رقم خورد گفت: در کلام برخی از شخصیت‌ها گاهی الفاظ و اصطلاحاتی به کار برده می‌شد که به هیچ وجه در شان فرهنگ و ملت ایران نبود.

استاندار کردستان افزود: دولت قبلی 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام بر دست دولت یازدهم گذشت که سهم استان کردستان از این میزان و به نرخ امروز نه هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که کل اعتبارات استان و در همه بخش ها و سرفصل ها نهایتا هزار میلیارد تومان است.

وی همت دولت یازدهم در سامان بخشی به مسایل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امور بین‌الملل را ستودنی دانست و اظهار کرد: ما ادعا نداریم که اکنون شرایط کشور ایده‌آل است اما دولت در تلاش است که اوضاع و شرایط کشور را از هر لحاظ به حالت عادی و طبیعی برگرداند.

زاهدی نقدپذیری را از ویژگی‌های اساسی دولت یازدهم در کشور و استان برشمرد و گفت: در این دولت حتی یک مورد شکایت از هیچ حزب و گروه و رسانه‌ای به خاطر فعالیت سیاسی صورت نگرفته است.

وی افزود: ایجاد چنین فضایی بی‌گمان با مشارکت و همراهی مردم شکل گرفته است چرا که ما معتقدیم حضور مردم صرفاً برای شرکت در راهپیمایی‌ها و انتخابات نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار