رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان نصب دوربین را یکی از خواسته‌های پلیس راهنمایی و رانندگی دانست و گفت: سنندج تنها مرکز استانی است که پایش تصویری و مونیتورینگ ندارد.
کد خبر: ۳۳۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 06 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ رمضان نادری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات داخل شهری کردستان در 8 ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در این مدت در شهرهای سنندج، کامیاران، قروه و سقز شاهد کاهش فوتی های ناشی از تصادفات شهری بوده ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان تصریح کرد: در این مدت اما در شهرهای مریوان 400 درصد، دیواندره 100 درصد و بانه 50 درصد تعداد کشته شدگان تصادفات شهری افزایش یافته است.

وی گفت: 50 درصد فوت شدگان عابر پیاده بوده‌اند و 25 درصد تصادفات منجر به فوت نیز مربوط به موتورسواران بوده است.

نادری افزود: توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و تجاوز از سرعت مطمئنه بیشترین علت تصادفات بوده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تلفات تصادفات یکی از دغدغه های اصلی مسئولین نیروی انتظامی است، اظهار کرد: باید آمار کشته های ناشی از تصادفات را به حداقل ممکن کاهش دهیم چون جان انسان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی نصب دوربین را یکی از خواسته‌های پلیس راهنمایی و رانندگی دانست و گفت: دوربین در کاهش تخلفات نقش مهمی دارد به عنوان مثال 2 سال گذشته استفاده از دوربین موجب کاهش 200 درصدی تصادفات در بلوار ساحلی سنندج شده است.

نادری افزود: سنندج تنها مرکز استانی است که پایش تصویری و مونیتورینگ ندارد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری کشورها رویه این است که تعداد مامورین کاهش و از دوربین استفاده شود تأکید کرد: با کاهش تماس و برخورد ماموران با مردم هم میزان نارضایتی مردم کاهش می یابد و هم احتمال اغماض و گذشت ماموران کم می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: خودروهایی که تا پایان سال 94 دیرکرد جرائم رانندگی دارند تنها 14 روز برای پرداخت آن فرصت دارند چون از ابتدای دی ماه دیرکرد این جرائم لحاظ می‌شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
اعتبارات نصب دوربین در تقاطع ها در زمان معاونت عمرانی استانداری جناب اقای مهندس نوسودی و برای شهرداریهای استان تامین شده بود و در ان زمان همین اقای قادری در دفتر فنی بودند و ناظرپروزه چرا افتتاح نشده ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار