رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در استان کردستان نزدیک به 1000 واحد مرغداری و بیش از 3 میلیون واحد دامی در حال فعالیتند و اکنون به بیش از 10 استان کشور گوشت قرمز و مرغ صادر می‌کنیم.
کد خبر: ۳۳۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 04 December 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، کریم ذوالفقاری در جلسه تودیع و معارفه مدیر حراست سازمان اظهار کرد: بیش از 70 درصد از جمعیت استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر کشاورزی امرار معاش می‌کنند و در اصل استان کردستان با کشاورزی زنده است.

وی گفت: حدود 35 درصد از جمعیت 1.5 میلیون نفری استان در روستاها ساکن هستند که تمام زندگی این جمعیت مستقیماً به کشاورزی وابسته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان شکردستان تصریح کرد: به همین دلیل بخش عمده ای از ساکنین شهری سهم بالای از درآمد خود را به وسیله منابع روستایی و از بخش کشاورزی تامین می کنند و نظر به ظرفیت بالای استان در تولید محصولات کشاورزی این بخش نیازمند توجه بیشتر است.

وی گفت: متاسفانه نه تنها در کردستان بلکه در ایران توجه شایسته‌ای به این بخش مهم و تاثیر گذار نشده است اما با افتخار می‌توان گفت که ما امروز در کردستان برای اولین بار به رقم یک میلیون تن تولید گندم در زمین‌های دیمی و آبی رسیده‌ایم.

ذوالفقاری افزود: اینچنین دستاوردی در حالی صورت گرفته که دارای 5 حوزه آبریز در استان هستیم اما فقط 10 درصد از اراضی ما آبی است.

وی به ظرفیت‌های بالای استان در تولید انواع محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: از 50 هزار تن توت فرنگی تولیدی در کل کشور 40 هزار تن در کردستان حاصل شده و با تولید بیش از 300 هزار تن سیب زمینی رتبه چهارم کشوری را داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: در استان کردستان نزدیک به 1000 واحد مرغداری و بیش از 3 میلیون واحد دامی در حال فعالیتند و اکنون به بیش از 10 استان کشور گوشت قرمز و مرغ صادر می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آبزی پروری در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در استان داشته به گونه‌ای که امروزه فقط 1000 نفر صیاد داریم.

ذوالفقاری گفت: در یک دهه گذشته میزان بسیاری از محصولات غذایی و کشاورزی در کشور تولید شده و نیاز ما به محصولات خارجی کاهش یافته به شکلی که دغدغه امروز ما بازار فروش محصولات کشاورزی است.

وی به ظرفیت بالای استان در بخش کشاورزی و تاثیر این بخش در معاش مردم اشاره کرد و خواستار این شد که وزارت نیرو به تخصیص سهم آب استان در بخش کشاورزی توجه بیشتری نموده و مدیران تشکل‌های دولتی و خصوصی در تمامی بخش‌های زراعی، دامی و باغبانی تلاش بیشتری نموده تا کشاورزی استان روز به روز رونق بیشتری بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار