معاون استاندار کردستان خبر داد
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: ۵۰ درصد جمعیت شهرستان سنندج در حاشیه شهر سکونت دارند.
کد خبر: ۳۳۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 04 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا آشناگر امروز در چهارمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: از آنجا که زنان سرپرست خانوار علاوه بر نقش مادری خود مسئولیت پدر خانواده که متناسب با روحیه آنها نیست را هم بر دوش می‌کشند در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی فراوانی هستند.

وی گفت: زنان سرپرست خانوار باید در مقابل آسیب های روانی مقاوم باشند و نگرش مثبتی نسبت به زندگی پیدا کنند و لازمه این مهم هم برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی برای آنها است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان یکی از طرح های تاثیرگذار و ارزشمند برای جامعه مخاطب مذکور طرح تاب آوری خواند و تصریح کرد: بازخوردهای اجرای این طرح را باید در جامعه مورد ارزیابی قرار دهیم و اگر تاکنون خروجی قوی نداشته نباید از ادامه اجرای آن ناامید شد چراکه اینگونه طرح ها به تدریج اثرات خود را در جامعه نشان می دهند.

وی گفت: معضلات اجتماعی تنها مختص جامعه ما نیست بلکه این مسئله لازمه زندگی جمعی است و در هر جامعه ای وجود دارد.

آشناگر با اشاره به اینکه علت ۷۱ درصد علت سرپرستی خانوار توسط زنان، فوت همسران آنها است، افزود: یکی از وظایف دولت کمک و حمایت از این مجموعه در معرض خطر است.

وی بر مهارت افزایی زنان سرپرست خانوار از طریق آموزش تاکید و اظهار کرد: در تحقیقات و پژوهش ها هم باید به نقش اجتماعی و سیاسی زنان توجه ویژه ای شود چراکه متاسفانه یکی از متغیرهای موثر در افزایش آسیب های اجتماعی کمرنگ بودن نقش اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بر اجرای طرح های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: از آنجاکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهرستان سنندج در حاشیه شهرسکونت دارند و این مناطق بیشتر کانون آسیب هستند لذا اجرای طرح های توانمندی زنان سرپرست خانوار در این مناطق باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کارشهرداری ها تنها عمرانی و آسفالت معابر و احداث میادین نیست بلکه نقش اجتماعی هم دارد که می طلبد فرمانداران در زمان بررسی بودجه شهرداری ها به میزان بودجه اختصاص داده شده به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه کنند.

آشناگر تأکید کرد: آموزش های حقوقی و اجتماعی و روانی به زنان در جامعه ما داده شود و این مسئله باید جدی گرفته شود چراکه متاسفانه اکثر بانوان ما به حقوق خود ناآشنا هستند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار