مدیرکل میراث فرهنگی کردستان مطرح کرد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: با توجه به مزیت‌های موجود در کردستان محوریت توسعه گردشگری در طرح تکاپو فرهنگ و هنر استان تعریف شده است.
کد خبر: ۳۳۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴ 26 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، سید محسن علوی امروز در کارگروه اشتغال استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نماینده یونیدو تاکنون در راستای بررسی ظرفیت های گردشگری استان در زمینه اجرای طرح تکاپو، دو بار به کردستان سفر کرده است.

وی گفت: در راستای اجرای طرح تکاپو قرار شده مرکز خلاقیت صنایع دستی و پرورش کسب و کار در این بخش در عمارت مشیردیوان سنندج ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان شبکه سازی، آموزش و مدیریت را از اقدامات این مرکز خواند و تصریح کرد: تنها مشکلی که در راستای ایجاد این مرکز وجود دارد این است که عمارت مشیردیوان هنوز به تملک کامل سازمان میراث فرهنگی درنیامده و به محض تحقق این مهم مرکز خلاقیت راه اندازی می‌شود.

وی گفت: برای راه اندازی مرکز خلاقیت صنایع دستی در استان نیاز به 4 میلیارد تومان اعتبار داریم.

علوی افزود: پارامترها و آمارهای موجود نشان می‌دهد که روند گردشگری در استان کردستان در حال افزایش است بنابراین برنامه ریزی هایی در زمینه برگزاری جشنواره ها و همایش های فرهنگی و هنری در این منطقه به منظور معرفی استان و جذب بیشتر گردشگران انجام شده است.

وی با بیان اینکه انواع گردشگری اعم از رویدادی، فرهنگی، تاریخی، سلامت و غیره در استان مشخص شده ، اظهار کرد: با توجه به مزیت های موجود در کردستان محوریت توسعه گردشگری در طرح تکاپو فرهنگ و هنر استان تعریف شده است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار