معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد
معاون امور دولت و مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مدت خدمت دولت کنونی پهنای باند اینترنت در استان کردستان هشت برابر رشد کرده است و شبکه انتقال نیز 21 برابر شده است.
کد خبر: ۳۳۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ 26 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، مرتضی براری در کارگروه اشتغال استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: 300میلیارد تومان از سوی بخش دولتی و خصوصی در حوزه زیرساخت‌های ارتباطات کردستان هزینه شده و تا پایان دولت نیز 180 میلیارد تومان دیگر در این حوزه در استان کردستان سرمایه گذاری می‌شود.

وی گفت: در مدت خدمت دولت کنونی پهنای باند اینترنت در استان کردستان هشت برابر رشد کرده است و شبکه انتقال نیز 21 برابر شده است.

معاون امور دولت و مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تا پایان دولت 29 استان کشور از امکانات نسل سوم موبایل بهره مند می شوند، تصریح کرد: امکان نسل سوم موبایل در همه شهرستان های استان کردستان نیز در این مدت برقرار می شود.

وی گفت: 119 روستا در استان کردستان در حوزه تلفن ثابت مشکل دارد که با قراردادی که با شرکت مخابرات بسته شده است امید می رود تا 2 ماه آینده مشکل این روستاها حل شود.

براری افزود: استان کردستان در توسعه زیرساخت ها در رتبه 20 کشور قرار دارد و دستگاه های دیگر باید از این ظرفیت زیرساخت ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد سبد درآمدی جدیدی برای استان کردستان هستیم، اظهار کرد: حوزه ICT در کنار صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی و معدن از ظرفیت های استان کردستان است.

معاون امور دولت و مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ICT موجب ارتقاء سایر بخش‌ها نیز می‌شود، گفت: توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار بومی از اهداف طرح تکاپو در کردستان است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار