استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: با توجه به عملکرد کشوری بانک‌ها و میزان پرداخت تسهیلات آنان به واحدهای تولیدی دارای مشکل عملکرد بانک‌های استان غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۳۳۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ 23 November 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور مقامات ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با انتقاد از بانک‌های استان اظهار کرد: با توجه به عملکرد کشوری بانک‌ها و میزان پرداخت تسهیلات آنان به واحدهای تولیدی دارای مشکل عملکرد بانک‌های استان غیرقابل قبول است.

وی با بیان اینکه چون منابع بانک‌ها مال مردم است و معتقدم که پول بانک‌ها باید به نفع مردم و به تولید ختم شود گفت: هم اکنون بیش از 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در کشور پرداخت شده اما میزان تسهیلات پرداختی کردستان به هیچ وجه رضایتبخش نیست.

استاندار کردستان روند پرداخت تسهیلات در کردستان را کند دانست و تاکید کرد: وقتی طرحی در کارگروه رفع موانع تولید به بانک معرفی می‌شود آن بانک موظف به تامین و پرداخت تسهیلات است و کارشکنی در این بخش قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مدیران بانک ها تنها نباید خود را مسئول و حافظ منافع بانک بدانند بلکه باید به مسئولیت اجتماعی خود نیز توجه کنند گفت: اگر بانک های استان نمی‌خواهند در حوزه پرداخت تسهیلات برای واحدهای دارای مشکل همکاری کنند بهتر است هرچه زودتر تکلیف خود را روشن کنند.

زاهدی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بانک‌ها رویه خود را اصلاح کنند افزود: امیدوارم در آینده خیلی نزدیک روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بیشتر و بهتر شود.

وی با بیان اینکه برخی از صاحبان واحدهای تولیدی که در بهین یاب ثبت نام کرده‌اند در صورت عدم مراجعه حذف شوند گفت: تعداد واحدهای نیازمند دریافت تسهیلات باید مشخص و در اسرع وقت نسبت به پرداخت تسهیلات مورد نیازشان اقدام شود.

استاندار کردستان درباره اختلاف نظر بانک ها با واحدهای تولیدی در مورد پیشرفت فیزیکی یا ریالی افزود: مبنا را طبق قانون باید پیشرفت فیزیکی دانست که در مجموع بنا، تجهیزات و ماشین آلات را شامل می‌شود و بانک‌ها باید مجموع پیشرفت طرح را در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار