دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خبر داد
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از کاهش 70 درصدی کشف برنج قاچاق در کردستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 23 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، رضا میرزایی، امروز در نهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، در خصوص آمار کشفیات کالاهای قاچاق کردستان طی هفت ماهه امسال، اظهار کرد: 260 هزار و 814 بطری و قوطی مشروبات الکلی در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین 50 میلیون و 964 هزار نخ سیگار کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 203 درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان تصریح کرد: 998 هزار و 195 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی در هفت ماهه سال جاری کشف شده که 3 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: 2 میلیون و 158 هزار قلم دارو در هفت ماهه نخست سال جاری کشف شده که با 2 درصد افزایش نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

میرزایی همچنین از کشف 25 هزار و 381 دستگاه تلفن همراه قاچاق در مدت مذکور خبر داد و افزود: این میزان کشفیات 364 درصد افزایش داشته است.

وی در رابطه با کشف سوخت اظهار کرد: 185 هزار و 320 لیتر سوخت در هفت ماهه امسال کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 68 درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: کشف تجهیزات دریافت ماهواره نیز 13 درصد، برنج 70 درصد، پارچه 23 درصد، لوازم یدکی 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: 26 هزار دستگاه لوازم صوتی و تصویری در استان کشف شده که با 420 درصد افزایش روبرو بوده است.

میرزایی همچنین از کشف سه هزار و 824 دستگاه لوازم خانگی خبر داد و تصریح کرد: کشف این محصول نیز 59 درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کل پرونده‌های متشکله در زمینه قاچاق کالا را چهار هزار و 62 فقره اعلام کرد و گفت: تشکیل پرونده نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان افزود: 2 هزار و 639 نفر نیز در خصوص این پرونده‌ها دستگیر شده‌اند که در این زمینه نیز با 13 درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال 33 باند قاچاق متلاشی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار