استاندار کردستان دستور داد
استاندار کردستان گفت: ورود خشکبار به طور کلی با توجه به اینکه به تولید داخلی ضربه وارد می‌کند، ممنوع است و مقابله با ورود این اقلام باید به صورت ویژه در دستور کار اعضای شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد.
کد خبر: ۳۳۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 23 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تشدید مقابله با ورود محصولات بهداشتی، درمانی و غذایی قاچاق که به صورت مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد امری ضروری است.

وی با بیان اینکه مواردی از ورود این گونه کالاها به صورت قاچاق هنوز در استان وجود دارد که دستگاه‌های متولی باید بیش از پیش بحث مقابله با آنها را در دستور کار قرار گیرند، گفت: بحث ورود میوه به صورت قاچاق از دیگر مواردی است که با توجه به اینکه احتمال آوردن آفت‌ها را نیز دارد باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان تصریح کرد: ورود خشکبار نیز به طور کلی با توجه به اینکه به تولید داخلی ضربه وارد می‌کند، ممنوع است و مقابله با ورود این اقلام باید به صورت ویژه در دستور کار اعضای شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد.

وی گفت: این نوع محصولات با قیمت بسیار پایین از یک سو و کیفیت پایین‌تر به کشور ورود پیدا می‌کند و به تولید داخلی ضربه وارد می‌کند.

زاهدی بر شناسایی تشکل‌های فعال در بحث صادرات از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد و افزود: اطلاع‌رسانی‌های لازم باید به این تشکل‌ها انجام دهد تا بتوانند از ظرفیت معابر کوله‌بری استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: این تشکل‌های فعال می‌توانند از معابر کوله‌بری برای صادرات کالاهایی که صادرات آنها بلامانع است، بهره‌گیری کنند.

استاندار کردستان گفت: در زمینه ورود و عرضه مکمل‌های ورزشی که به صورت مستقیم با سلامت جوانان ارتباط دارد نیز تمهیدات لازم باید از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه علوم پزشکی اندیشیده شود.

وی در زمینه مالیات بر ارزش افزوده و نحوه محاسبه آن نیز افزود: مالیات ارزش افزوده را صادر کنندگان باید یک بار پرداخت و در مالیات بر عملکرد نیز اواخر هر ساله برای آنها محاسبه می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار