فرمانده سپاه کردستان:
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان مطالبه‌گری را حق رسانه‌ها و مردم دانست و در پاسخ به این سؤال که با توجه به فشار مسئولان استان به رسانه‌های منتقد این رسانه‌ها چه رویکردی را باید در پیش بگیرند گفت: بعید می‌دانم مسئولان ارشد کردستان به رسانه‌ها فشار بیاورند!
کد خبر: ۳۳۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 17 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، سردار محمدحسین رجبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان در سنندج با تسلیت اربعین حسینی و تبریک هفته بسیج، به بیانات امام راحل درباره بسیج اشاره و اظهار کرد: بسیج در طول سال، وظایف خود را به طور مستمر انجام می‌دهد و بخشی از خدمات این نهاد هم در طول هفته بسیج اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته بسیج گفت: هدف این برنامه‌ها تبیین نقش و جایگاه بسیج در تقویت روحیه انقلابی، خدمتگزاری و اقتدار ملی است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطر نشان کرد: تشکیل ستاد هفته بسیج در مرکز استان و شهرستان‌ها، تشکیل کمیته‌های پشتیبانی هفته بسیج، تهیه، بومی‌سازی و ارسال دستورالعمل‌ها و ابلاغ به کلیه رده‌ها در شهرستان‌ها و رده‌های اقشاری و معاونت‌های موضوعی، فضاسازی محیطی در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها و ابلاغ دستورالعمل نهضت روشنگری با محوریت بسیج انقلابی و خدمت‌گزار از جمله اقدامات اجرایی است که قبل از آغاز هفته بسیج انجام شده است.

برگزاری 2450 برنامه هفته بسیج در کردستان

وی گفت: امسال 2450 برنامه برای هفته بسیج در کردستان و در قالب 158 برنامه محوری و عمومی تدارک دیده شده که 270 برنامه مربوط به اقشار، 2180 برنامه در سپاه و نواحی و 48 برنامه مربوط به عناوین شاخص و محوری است.

سردار رجبی افزود: ارائه خدمات به مردم در حوزه سلامت، برگزاری مجامع فصلی بسیج در شهرستان‌ها، سرکشی از پایگاه‌های بسیج و محلات، برگزاری نمایشگاه قطب‌های تولیدی اقتصاد مقاومتی به همراه مشاوره اشتغالزیی، برگزاری نشست کارگروه با موضوع مبارزه با فساد و برگزاری یادواره شهدای کارگر از دیگر برنامه‌های هفته بسیج کردستان است.

وی خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و غباررویی مزار مطهر شهدا در کلیه شهرستان‌ها، دیدار فرماندهان و بسیجیان با نماینده ولی ‌فقیه در استان، دیدار بسیجیان با ائمه جمعه شهرستان، ارائه ویزیت رایگان در بهداری، برگزاری دوره برای اساتید و فرهنگیان و برگزاری دوره اساتید جنگ نرم از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است که در استان برگزار خواهد شد.

افتتاح بخشی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه کردستان در هفته بسیج

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به افتتاح بخشی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه در استان در طول هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج توانایی انجام کارهای مهم را دارد و مردم بخشی از خدمات بسیج را مشاهده می‌کنند.

وی به عقب ماندگی کردستان در بحث توسعه اشاره کرد و افزود: کردستان نیازمند اقدامات محرومیت‌زدایی است اگر چه در برخی شاخص‌ها وضعیت مطلوب‌تری را شاهد هستیم اما این استان در برخی شاخص‌های توسعه دچار عقب‌ماندگی است.

سردار رجبی پیگیری توسعه کردستان توسط همه نهادها و دستگاه‌ها را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: اقدامات توسعه‌ای سپاه در کردستان مانع انجام وظایف توسط دولت نیست و هدف ما جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌‌های استان است.

امنیت سرمایه‌گذاری در کردستان را تضمین می‌کنیم

وی به نیاز استان به سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: دست کسانی را که برای سرمایه‌گذاری در کردستان اقدام کنند، می‌بوسیم و به این کار کمک کرده و از آن استقبال می‌کنیم و همچنین امنیت سرمایه‌گذاری در کردستان را هم تضمین می‌کنیم چرا که می‌دانیم هیچ مشکل امنیتی در استان وجود ندارد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پاسخ به سؤالی درباره بکارگیری نیروی غیربومی در برخی پروژه‌های استان افزود: بیکاران استان کردستان امیدوار به ایجاد شغل در استان هستند و بکارگیری نیروی غیربومی در پروژه‌های استان در چنین شرایطی منظقی به نظر نمی‌رسد اگر چه در مواردی که انجام کاری نیاز به تخصصی خاص داشته باشد و آن تخصص در استان موجود نباشد چنین کاری ایرادی ندارد.

وی به ضرورت کنترل و متوقف کردن رشد آمار اعتباد در استان اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی درباره معتادان در کردستان توسط سپاه و با تکیه بر گزارش‌های مردمی جمع‌آوری شده که در صورت نیاز در اختیار مراجع مربوط قرار می‌گیرد و ما در این حوزه جدی‌تر از قبل وارد عمل شده‌ایم.

قرارگاه خاتم الانبیاء آماده اجرای پروژه در کردستان است

سردار رجبی به برنامه‌ریزی انجام شده برای سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به استان در آذرماه اشاره کرد و افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء آماده اجرای پروژه در کردستان است که احداث خط آهن همدان سنندج و نیز اجرای طرح تونل صلوات‌آباد از جمله برنامه‌هایی است که انتظار داریم انجام آن را قرارگاه سازندگی خاتم‌النباء بر عهده بگیرد تا بخشی در مشکلات مردم در حوزه زیرساخت‌ها در استان حل شود.

بعید می‌دانم مسئولان ارشد استان کردستان به رسانه‌ها فشار بیاورند!

وی مطالبه‌گری را حق رسانه‌ها و مردم دانست و با این توصیه که رسانه‌ها، آنچه را نیاز است از دولت مطالبه کنند در پاسخ به این سؤال با توجه به فشار مسئولان استان به رسانه‌های منتقد این رسانه‌ها چه رویکردی را باید در پیش بگیرند گفت: بعید می‌دانم مسئولان ارشد استان کردستان به رسانه‌ها فشار بیاورند!

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به تحقق شعار سال در استان اشاره کرد و افزود: در درجه نخست باید به این امر توجه کنیم که قبل از توصیه به دیگران خود دست به عمل بزنیم اما باید بگوییم در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان عملکرد چندان مطلوب نیست هرچند جلسات نظری خوبی هم در استان برگزار شده است.

توسعه کردستان امری شدنی است

وی توسعه کردستان را امری شدنی دانست و با اشاره به برخی برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کردستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که این قرارگاه در برنامه خود دارد رساندن وضعیت 40 روستا از 80 روستای شهرستان سروآباد به حد مقبولی از خدمات است.

سپاه به هر تهدیدی علیه امنیت کردستان به شدت و با قوت پاسخ می‌دهد

سردار رجبی به آمادگی سپاه برای پاسخ به هر تهدید امنیتی در کردستان اشاره کرد و گفت: معنی افزایش قدرت بازدارندگی افزایش توان برای مقابله با تهدیدهاست و سپاه به هر تهدیدی علیه امنیت کردستان به شدت و با قوت پاسخ می‌دهد و در این حوزه هیچ ملاحظه‌ای وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار