رئیس پلیس راه کردستان خبر داد
رئیس پلیس راه کردستان با اشاره به آمار تصادفات در کردستان بیشترین میزان تصادفات را مربوط به خودرو پراید با 15 درصد، موتورسیکلت با 12 درصد و سواری پژو با 10 درصد عنوان کرد و گفت: بیشترین تصادفات نیز روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد و دلیل آن حضور رانندگان غیر از رانندگان ثابت در جاده‌ها است.
کد خبر: ۳۳۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 16 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، عیسی گوهری امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج، با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: کردستان در مسیر تردد زائران اربعین چهار استان قرار دارد که تمهیدات لازم برای روان‌سازی ترافیک اندیشیده شده است.

وی گفت: بیشترین تردد زائران اربعین در کردستان از مسیر سقز کامیاران است که برای برگشت آنها نیز برنامه‌ریزی شده تا به صورت ویژه تحت پوشش قرار بگیرند.

رئیس پلیس راه کردستان به وضعیت جاده‌های کردستان و آمار تصادفات اشاره و تصریح کرد: 16 درصد آمار تصادفات منجر به فوت در هفت ماهه امسال در استان کاهش یافته که این امر نتیجه همکاری دستگاه‌های مرتبط با بخش راه و تلاش همکاران پلیس راه است.

وی بیشترین میزان تصادفات را مربوط به خودرو پراید با 15 درصد، موتورسیکلت با 12 درصد و سواری پژو با 10 درصد عنوان کرد و گفت: بیشترین تصادفات نیز روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد و دلیل آن حضور رانندگان غیر از رانندگان ثابت در جاده‌ها است.

گوهری افزود: 55 درصد تصادفات در کردستان در جاده‌های اصلی، 19 درصد در جاده‌های فرعی و 26 درصد در محورهای روستایی اتفاق افتاده است.

وی بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای در کردستان را در مسیر دیواندره به سقز با 10 درصد، سنندج به کرمانشاه و سنندج به همدان با 9 درصد و سنندج به دیواندره با 6 درصد ذکر کرد.

رئیس پلیس راه کردستان خاطرنشان کرد: 47 درصد تصادفات در کردستان به دلیل واژگونی خودرو است که جدای از وضعیت توپوگرافی جاده‌های استان، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ از عوامل این تصادفات است.

وی گفت: یک سوم کل تصادفات جاده‌ای در کردستان مربوط به خودروهای مسافر و پلاک‌های استان‌های دیگر است.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار