در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد در دستور کار قرار گرفت و پس از سخنان مخالفان و موافقان و نماینده دولت، کلیات این طرح به تصویب نرسید.
کد خبر: ۳۲۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 13 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد در دستور کار قرار گرفت و پس از سخنان مخالفان و موافقان و نماینده دولت، کلیات این طرح به تصویب نرسید، به این ترتیب، این طرح کلا از دستور خارج شد؛ ارائه مجدد آن، مستلزم تهیه طرح جدید و بررسی در کمیسیون تخصصی مجلس است.

بر اساس این گزارش، یک فوریت این طرح در جلسه علنی 27 تیرماه 95 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده بود؛ اما در جلسه امروز مجلس، از مجموع 240 نماینده حاضر، 107 نفر با کلیات این طرح موافقت کردند و 94 نفر به آن رأی مخالف دادند و بر اساس آیین‌نامه مجلس، کلیات این طرح به تصویب مجلس نرسید.

عمده مخالفت نمایندگان با این طرح به دلیل آن بود که این طرح در کمیسیون اصل نود مجلس بررسی شده. نمایندگان بر این عقیده بودند که کمیسیون اصل نود، تنها وظیفه رسیدگی به شکایات را دارد و این گونه طرح ها باید در کمیسیون های اصلی از جمله کمیسیون اجتماعی بررسی می شد.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار