از تابستان 94 تا 95، نرخ بیکاری کردستان 2.6درصد افزایش یافت
مرکز آمار ایران چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان 95 را منتشر کرد؛ این نتایج، گویای فاصله شعار و عمل مدیران دولتی کردستان است؛ نگاهی به آنچه مرکز آمار منتشر کرده نشان می‌دهد نرخ بیکاری تابستان 95 کردستان نسبت به تابستان 94 افزایشی 2.6 درصدی دارد.
کد خبر: ۳۲۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 09 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام حسن روحانی در سفر انتخاباتی 20 خرداد 92 خود به سنندج در ورزشگاه آزادی این شهر به وضعیت بیکاری کردستان اشاره و اظهار کرد: «کردستان استحقاق این همه بیکاری را ندارد»؛ شاید یکی از دلایلی که رأی‌دهندگان کردستانی 72 درصد آرای خود را به نام روحانی به صندوق ریختند، همین شعار وی بود.

رئیس جمهور در جلسه انتخاب استاندار کردستان هم به صراحت به نماینده عالی دولتش گوشزد کرده بود «از شما کردستانی آبادتر می‌خواهم»؛ حال اگر حل معضل بیکاری را بخشی از پروسه آبادانی کردستان محسوب کنیم، آیا استاندار منصوب دولت یازدهم توانست به تکلیفش عمل کند؟ بخوانید.

طبق گزارش 17آبان مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کردستان در تابستان سال گذشته 9.4درصد و نرخ بیکاری تابستان امسال استان 12درصد اعلام شده است و این یعنی با وجود یک سال تلاش! دولتمردان «تدبیر و امید» در کردستان، نرخ بیکاری 2.6درصد رشد پیدا کرده و این در شرایطی است که رشد نرخ بیکاری در کل کشور در همین مدت 1.8درصد بوده است.

نتیجه گزارش مرکز آمار، نشانگر درماندگی و استیصال متولیان امور اجرایی استان کردستان در پیشبرد امور مردم با استدلال و توثیق است و تنها کاری که آنها در این مقطع می‌توانند انجام دهند عذرخواهی از مردم است که نشانه‌ای هم وجود ندارد این جماعت اهل چنین کاری باشند اگرچه انجام این کار هم نمی‌تواند مرهمی بر آلام بیشمار معیشتی مردم باشد.

نتیجه تدابیر اتخاذ شده توسط منصوبان دولت یازدهم در کردستان در فاصله تابستان 94 تا تابستان 95 افزایش 2.6درصدی نرخ بیکاری کردستان است و طبق تجارب در این زمینه بعید است کسی درباره این وضعیت به مردم توضیحی ارائه کند، نه استاندار کردستان و نه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، اما در این میان نکته‌ای هم وجود دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست.

استاندار کردستان چند روز قبل دیداری با رئیس جمهور داشت و گویا «زاهدی» در آن دیدار «گزارشی از اقدامات و عملکرد سه ساله استان» را به رئیس جمهور ارائه کرده است.

گزارش ارائه شده توسط استاندار کردستان به «روحانی» دست کم تا زمان انتشار این نوشتار در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته تا در معرض قضاوت افکار عمومی قرار گیرد؛ باید آن قسمت از گزارش جناب استاندار به رئیس جمهور درباره اقداماتی که دولتمردان کردستان انجام داده‌اند و به واسطه آن زحمات! نرخ بیکاری استان را از 9.4درصد در تابستان 94 به 12درصد در تابستان 95 رسانده‌اند جالب باشد و از آن جالب‌تر باید واکنش روحانی بوده باشد!

اینکه دولتمردان در کردستان ظرف این یکسال چه کرده‌اند و یا به تعبیری بهتر، چه نکرده‌اند که رشد نرخ بیکاری استان 2.6درصد افزایش یافته، خود حکایتی است و عدم تحرک کارساز نمایندگان کردستان در قبال انتشار آمارهای بیکاری استان هم، حکایت دیگری است.

ناگفته نماند در آمار اعلام شده، فردی که در طول هفته مرجع، بدون دریافت مزد برای انجام کار یکی از اعضای خانوار خود یک ساعت وقت صرف کرده باشد شاغل محسوب شده است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار