رحمانی‌فضلی: تولیدات تخصصی کردستان باید معرفی شود
وزیر کشور در صفحه اینستاگرامش دو گزارش مختصر از سفر یک روزه خود به کردستان منتشر کرده که اولی درباره شرکت در راهپیمایی است و در بخی از پست دوم نوشته تولیدات تخصصی استان باید به خوبی برای عموم مردم در داخل و خارج کشور معرفی شود.
کد خبر: ۳۲۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰ 05 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، وزیر کشور در صفحه اینستاگرامش دو گزارش مختصر از سفر یک روزه خود به کردستان منتشر کرده است.

رحمانی‌فضلی در پست نخست که مربوط به شرکت در راهپیمایی 13 آبان است نوشته: حضور در راهپیمایی‌های انقلاب پاسخ قاطعی به زورگویی‌های آمریکا است و پیام مردم این است که مقتدرانه روی حقوق خود ایستادگی می‌کنیم و هیچگونه سازش و تحمیلی را نمی‌پذیریم؛ تلاش می‌کنیم با تکیه بر توانمندی‌های ایران، اقتصاد مقامتی، تحت زعامت مقام معظم رهبری، انقلاب را به اهداف و مقصود نهایی خود برسانیم.

"حضور در راهپیمایی 13 آبان در جمع مردم سنندج"

دو پست اینستاگرامی وزیر کشور درباره سفر به کردستان+تصویر

وزیر کشور در پست دوم هم که گزارشی مختصر از سفرش به کردستان است نوشته:

آنچه در گذشته موجب عقب ماندگی کردستان شده مسئله امنیت است که در حال حاضر کردستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و این امنیت با توسعه، پایدار خواهد شد، انسان‌ها و مدیران توسعه یافته موجب توسعه می‌شوند؛ توسعه باید دغدغه و هدف همه ما باشد.

زنجیره ارزش افزوده بسیار مهم است و در صنعت و کشاورزی کردستان باید زنجیره ارزش افزوده مورد توجه قرار گیرد و تولیدات تخصصی استان باید به خوبی برای عموم مردم در داخل و خارج کشور معرفی شود و این کار احتیاج به تبلیغ و بازارسازی دارد.

موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری یک فرصت برای کردستان است؛ باید تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی با محور قرار دادن سه مؤلفه درون زایی، برون گرایی و مردمی بودن و با مشارکت واقعی مردم در کردستان سرانجام مطلوب برسد.

اگر توزیع جمعیت در کشور به صورت منطقی صورت نگیرد خلاء های امنیتی حاصل می‌شود در نتیجه باید امنیت پایدار در مرزها با تامین معیشت ساکنان آن مناطق ایجاد شود؛ با وجودی که همه مسئولان کشور محرومیت زدایی از روستاها مورد توجه قرار داده اند و در توزیع خدمات در روستاها پیشرفت خوبی داشته ایم اما در حوزه اشتغال و تولید در روستاها دچار عقب ماندگی هستیم که رفع آن تنها با ایجاد انگیزه و مدیریت مناسب و هم چنین بهره برداری از ظرفیت های بومی و محلی به همراه تلاش و کار مضاعف امکان پذیر است. هم اکنون در کشور روستاهایی داریم که با ایجاد شغل، وحدت و انسجام موفق شده اند و دارای مهاجرت معکوس هستند.

قانون دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها در کمیسیون تخصصی دولت تصویب شده و به صحن هیئت دولت آمده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک راهی مجلس شود. این قانون به دنبال جبران مسائل و مشکلات و کمبودهای ناشی از قانون موجود در دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها است و تلاش می شود این قانون اصلاح شده و زمینه برای تقویت شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران فراهم شود.

"سفر یک روزه به استان کردستان و بازدید از سایت پتروشیمی کردستان، مجموعه فرهنگی خانه کرد سنندج، شرکت در راهپیمایی 13 آبان، نشست اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران و جلسه شورای توسعه استان کردستان"

دو پست اینستاگرامی وزیر کشور درباره سفر به کردستان+تصویر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هیوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
این دو پست یعنی چی؟ ما ندیدیم ایشون بگه سفرشون برای کردستان چه سودی داشته؟ آوردن اسم کردستان و بعد سخنرانی کردن و تکرار یکسری شعارها و تئوری ها چه معنی داره؟ این صحبت ها رو در تهران همی تونستند انجام بدن دیگه جرا به کردستان سفر کردند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
هیوا جان این دو پست یعنی وزیر کشور کاری به مسایل اقتصادی واجتماعی استان کردستان ندارد امده بودجویای حال منصوبان خود در کردستان شود چون ایشان شناخت چندانی از مردم بومی کردستان ندارد بدین دلیل کاری هم به کار انها ندارد مگر رک وصریح نفرمودند دولت بودجه چندانی برای سرمایه گذاری در کردستان ندارند مردم کردستان هم باید خودشان برای توسعه استانشان سرمایه گذاری کنند مگر یادتان رفته است که ایشان هنگام معرفی اقای زاهدی فرمودند که -گشتم ویک نفر بومی که مناسب استاندار شدن در کردستان باشد نیافتم -واز سر ناچاری به بایگانی تاریخ مراجعه کرده وشخصی را که ده سال از تاریخ بازنشستگی اش گذشته بود و رمق چندانی هم برای کار اجرایی انهم در جایگاه استانداری نداشت از سر ناچاری وقحطی رجال دوباره به چرخه اجرایی برگرداند
حال با توجه به این صغرا وکبری های معروضه یقه وزیر کشور را چسپیدن و از ایشان توسعه کردستان را خواستن منصفانه است؟ پس به جای گلایه از وزیر کشور از او حلالیت بطلبید و بابت قبولی مسولیت پر دردسر استانداری کردستان که یک نفر برای تصدی گری ان دراستان وجود نداشت از استاندار محترم که در عین کهولت سن انرا پذیرفتند تشکر کنید زیرا از قدیم وندیم گفته اند که شکر نعمت نعمتت افزون کند والسلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار