مدیرکل گمرک کردستان خبر داد
مدیرکل گمرک استان کردستان گفت: صادرات گمرکات استان کردستان امسال 184 میلیون دلار به وزن 343 هزار تن بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزنی یک درصد و از حیث دلاری 27 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۲۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 05 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، بختیار رحمانی‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: واردات کالا و اجناس از عراق به استان در 7 ماهه گذشته از نظر ارزش دلاری 48 درصد و از نظر وزنی نیز 14 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: میزان واردات در این مدت از حیث وزنی 14 هزار و 300 تن و از حیث ارزش دلاری 16 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان کردستان در مورد صادرات هم خاطر نشان کرد: صادرات گمرکات استان کردستان امسال 184 میلیون دلار به وزن 343 هزار تن بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزنی یک درصد و از حیث دلاری 27 درصد کاهش داشته است.

وی عمده محصولات صادراتی استان شامل محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی مانند کاشی و سرامیک عنوان کرد و گفت: بیشتر کالاهای وارداتی به داخل استان را کالاهای مورد نیاز شرکت پتروشیمی، کالاهای مورد نیاز شرکت خورشید زریوار و ضایعات کاغذ تشکیل می‌دهد.

وی به راه اندازی سامانه آنلاین ارزش کالا، سامانه دیجیتالی، سامانه هوشمند بیمه در گمرکات استان اشاره کرد و گفت: مهمترین خدمات این سامانه به جامعه و بازرگانان کشور فراهم کردن امکان جهت اظهار از راه دور کالاهای وارده و صادره است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار