استاندار کردستان امروز فعالیت‌های کلان انجام شده در استان را عرض می‌کند!
استاندار کردستان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و درآمد برای زنان در کردستان رو به رشد است گفت: در کنار فعالیت‌های کلانی که در استان کردستان انجام شده و در جلسه بعد از ظهر شورای توسعه استان عرض خواهیم کرد، در مشاغل خرد هم کار خود را ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۳۲۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 03 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در نشست وزیر کشور با شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران کردستان در سنندج با اشاره به اینکه در کردستان 1702 روستا دارای سکنه هستند اظهار کرد: 98 درصد روستاهای استان دارای شورای اسلامی هستند و 88 درصد هم دهیار دارند.

وی با اشاره به تلاش‌ اعضای شوراهای شهر و روستا در کردستان برای حل مشکلات و رفع عقب ماندگی‌ها گفت: خواهرانی که در این سالن مشغول بافت فرش و تابلو فرش هستند نماینده 800 نفر از بانوان روستاهای بخش حسین‌آباد سنندج هستند که در قالب 22 تعاونی در تولید فرش و صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

استاندار کردستان تصریح کرد: علاوه بر این افراد، در سایر نقاط استان هم بانوان به تدریج فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند و ایجاد اشتغال و درآمد برای زنان در کردستان رو به رشد است.

وی گفت: با توافقی که با بانک سینا و معاونت امور روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور به عمل آورده‌ایم قرار است 4 میلیارد تومان تسهیلات هم در اختیار اینگونه مشاغل قرار بگیرد.

زاهدی افزود: هفته گذشته هم توافقی بین استانداران و رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفت که برای ایجاد واحدهای تولیدی در روستاهای کشور تسهیلات خوبی با بهره کم در نظر گرفته شد و پیشنهادات استان برای این کار ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت‌های کلانی که در استان کردستان انجام شده و در جلسه بعد از ظهر شورای توسعه استان عرض خواهیم کرد در مشاغل خرد، هم در سطح روستاها و هم حواشی شهرها، کار خود را ادامه می‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار