دولت برای کمک به انسداد مرزها در کردستان چه کرد؟ «هیچ»!
فرمانده سپاه کردستان در پاسخ به این سؤال که با توجه به خواسته شما در زمان سفر خرداد93 وزیر کشور به کردستان مبنی بر لزوم کمک دولت به سپاه برای انسداد مرزهای کردستان و با توجه به گذشت بیش از دو سال از آن سفر آیا دولت به وعده‌های احتمالی خود برای این کار عمل کرد یا خیر گفت: هیچ، متأسفانه حتی یک قدم هم برداشته نشد!
کد خبر: ۳۲۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 01 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، سردار محمدحسین رجبی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج با اشاره به برگزاری رزمایش فرهنگی الی بیت‌المقدس در کردستان در روزهای 13 و 14 آبان‌ماه جاری اظهار کرد: این رزمایش در قالب گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر برگزار خواهد شد.

حضور 70 گردان در رزمایش الی بیت‌المقدس کردستان

وی با اشاره به اینکه امسال 70 گردان در رزمایش شرکت می‌کنند گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس در برخی استان‌های کشور برگزار شده و هم‌زمان با کردستان برخی استان‌های دیگر کشور هم رزمایش را برگزار می‌کنند و استان‌های باقی مانده هم به تدریج به برگزاری رزمایش اقدام می‌کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: برای برگزاری رزمایش یک سناریو در نظر گرفته شده که بخشی از این سناریو در بین همه استان‌های کشور مشترک است و بخشی دیگر از سناریو در استان‌های مختلف متفاوت است.

تهدیدها در کردستان فرضی نیست بلکه واقعی است

وی با اشاره به اینکه در دفاعیه رزمایش در تهران یکی از استان‌هایی که دفاعیه خود را متناسب با تهدیدها ارائه کرده بود استان کردستان بود گفت: تهدیدها در کردستان فرضی نیست بلکه واقعی است و امسال مقابله واقعی با تهدید را یک بار دیگر در صحنه عمل تجربه کردیم و برای مقابله با این تهدید بسیجیان را هم وارد عمل کردیم که البته حضور آنها در رزم نبود.

سردار رجبی افزود: در طول سال، بسیجیان آموزش‌های تئوری و عملی می‌بینند و در رزمایش الی بیت‌المقدس میزان آمادگی آنها در مقابله با تهدیدها محک می‌خورد و در این رزمایش تأمین امنیت مراکز حساس، تأمین امنیت در کوی و برزن، مقابله با تهاجم به داخل شهر و تصرف مواضع حاشیه شهر تمرین می‌شود.

واقف هستیم که امنیت نخستین اولویت مردم کردستان است

وی با اشاره به اینکه نیروهای حرفه‌ای و سازمانی در رزمایش الی بیت‌المقدس حضور ندارند و در این رزمایش صرفاً نیروهای بسیج مردمی حاضر هستند خاطر نشان کرد: نیروهای حرفه‌ای سپاه در نقاطی که لازم است حضور دارند چرا که مهم‌ترین وظیفه ما تأمین امنیت کردستان است و واقف هستیم که امنیت نخستین اولویت مردم استان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به آموزش‌های ارائه شده به بسیجیان گفت: ممکن است تهدیدها از نوع نظامی و امنیتی نباشد و تهدیدی چون حوادث غیرمترقبه مردم را در معرض آسیب قرار داده باشد بنابراین لازم است بسیجیان برای مقابله با چنین تهدیدهایی هم، همواره در بالاترین شرایط آمادگی باشند.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری همواره با برخی تهدیدها مواجه است افزود: وقتی کشوری در معادلات منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار باشد تهدیدها علیه آن کشور بیشتر است و ایران جزو کشورهایی است که همواره در معرض تهدیدهای دشمنان قرار دارد.

سردار رجبی با اشاره به آمادگی نیروهای نظامی برای مقابله با هر تهدید دشمن تصریح کرد: تمرینات نظامی ما با هدف حمله انجام نمی‌شود بلکه بنای ما این است که خود را همواره آماده نگه داریم تا اگر زمانی غلطی از کسی سر بزند به آن قاطعانه پاسخ دهیم.

توسعه‌نیافتگی، وضعیت نامناسب معیشت مردم و بیکاری ریشه‌های تهدید علیه کردستان

وی با اشاره به اینکه ناامنی سرمنشأهایی دارد گفت: توسعه‌نیافتگی، وضعیت نامناسب معیشت مردم و بیکاری ریشه‌های تهدید علیه کردستان است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به آغاز به کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کردستان اشاره کرد و افزود: عقب ماندگی در کردستان زیاد است و به همین دلیل سپاه کردستان تعهدات بیشتری نسبت به سایر استان‌ها در قالب فعالیت‌ قرارگاه پیشرفت و آبادانی پذیرفته و قرار است عمده کار این قرارگاه در حوزه روستایی باشد.

وی اظهار کرد: شروع کار قرارگاه در 40 روستای بیجار است و پس از آن کار در 30 روستای شهرستان سروآباد آغاز می‌شود و بعد از آن در سایر شهرستان‌ها هم طبق برنامه‌ریزی کار انجام خواهد شد.

سردار رجبی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی کار خود را در حوزه زیرساخت‌ها آغاز می‌کند و آموزش هم جزو برنامه‌های قرارگاه است تا سطح بهره‌وری بالا برود.

وی با اشاره به اتخاذ رویکرد جهادی در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کردستان افزود: کار ما راه را برای حضور دولت نمی‌بندد و امید ما آن است که آنها هم به کار خود سرعت ببخشند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به وضعیت معابر کوله‌بری اشاره و خاطر نشان کرد: این معابر در دراز مدت نمی‌تواند مناسب باشد ولی از آنجا که در حال حاضر وضعیت معیشت مردم مناسب نیست وجود این معابر برای تأمین حداقل معیشت مرزنشینان لازم است.

فرمانده سپاه کردستان درباره زنان ایزدی چه گفت؟

سردار رجبی با اشاره به آفات حاکم شدن ناامنی در یک جامعه وضعیت مردم سنجار را مثال زد و تصریح کرد: 3500 زن مظلوم ایزدی را داعش به اسارت گرفت و این وضعیت دل هر مسلمان و هر انسانی را به درد آورد و نباید فراموش کرد که آنچه برای این زنان رقم خورد یکی از نتایج مستقیم حاکم شدن ناامنی در یک منطقه بود.

وی با اشاره به آمادگی سپاه کردستان برای مقابله با هر آنچه امنیت مردم را به مخاطره اندازد گفت: خط قرمز سپاه در کردستان خدشه وارد کردن به امنیت مردم است و سپاه در مقابله با این تهدید هیچ خط قرمزی ندارد.

دولت برای کمک به انسداد مرزها در کردستان چه کرد؟ «هیچ»!

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پاسخ به این سؤال خبرنگار تابناک کردستان که با توجه به خواسته مطرح شده توسط شما در زمان سفر 2 خرداد93 وزیر کشور به کردستان مبنی بر لزوم کمک دولت به سپاه برای انسداد مرزها در کردستان، با توجه به گذشت بیش از دو سال از آن سفر آیا دولت به وعده‌های احتمالی خود برای این کار عمل کرد یا خیر اظهار کرد: هیچ، متأسفانه حتی یک قدم هم برداشته نشد!

وی با اشاره به اینکه قرار نیست به سپاه کمک کنند گفت: آنها به امنیت استان کمک کنند و ارتش، مرزبانی یا بخش خصوصی را متولی کار کنند، اهمیتی ندارد انجام دهنده کار چه کسی باشد اما اراده انجام کار باید وجود داشته باشد.

سردار رجبی افزود: وقتی چنین اراده‌ای وجود ندارد مدام نیروهای ما اعم از سپاه، مرزبانی و انتظامی در زحمت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه موضوع تخصصی بوده و توضیح آن در حوصله جلسه نیست خاطر نشان کرد: متأسفانه هیچ کاری انجام نشد و ما هم از طریق پاسخ به سؤال شما موضوع را اعلام می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر با ذکر مثالی در این خصوص گفت: مرز گسترده و بسیار پیچیده استان مدام بوسیله افراد مستقر در مرز حفاظت می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت نوع نگاه نظامی و غیرنظامی به مرزها در کردستان افزود: مرزهای کردستان از دید یک فرد غیرنظامی دارای زیبایی است ولی اگر از دیدگاه نظامی به مرز نگریسته شود و نیاز به کنترل مدنظر باشد موضوع تفاوت می‌کند.

سردار رجبی به زحمات نیروهای حافظ امنیت در مرزهای کردستان اشاره و تصریح کرد: از آنجا که استحکامات برای حفاظت از مرز وجود ندارد مجبور به استفاده از نیرو برای پوشش مرز هستیم و با توجه به وضعیت منطقه و بارش برف متأسفانه آسیب‌هایی متوجه افراد مستقر در مرز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
آخه تابناک جان
دولت به چه وعده ای تو کردستان عمل کرده تا این دومیش باشه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
حتما جناب وزیر برای انسداد مرزها مثل انتخاب فردی از کردستان برای استانداری به حجت شرعی نرسیده دیگه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار