معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۴۶ منطقه حاشیه‌ای در استان شناسایی شده است، گفت: ۳۸ پایگاه سلامت در مناطق حاشیه شهرهای کردستان ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۲۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 01 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، فرزام بیدارپور امروز در جلسه کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری اظهار کرد: اجرای برنامه تامین مراقبت‌های اولیه سلامت در حاشیه شهرها، سکونتگاه‌های غیررسمی و شهرهای بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت را از سال ۹۳ آغاز کردیم.

وی گفت: در راستای برنامه مذکور سرشماری جمعیت حاشیه شهرها، ثبت اطلاعات در سامانه سلامت ایرانیان، سرشماری مراکز ارائه خدمات سرپایی حاشیه شهر، برگزاری مناقصه واگذاری پایگاه‌های سلامت به بخش خصوصی و اعزام مربیان برای آموزش و راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت انجام شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در سرشماری انجام شده ۴۶ منطقه حاشیه‌ای در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: میزان جمعیت سرشماری شده این مناطق ۲۶۵ هزار نفر بودند که پیش بینی کردیم ۶۱ هزار نفر هم به دلایل مختلف هم چون در منزل نبودن یا در اختیار قرار ندادن اطلاعات خود، سرشماری نشدند.

وی با اشاره به وجود 8 مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق حاشیه شهرهای استان، گفت: امسال مراقبین سلامت را از یک نفر به ازای ۴ هزار نفر جمعیت به یک مراقب به ازای 2 هزار نفر جمعیت رساندیم.

بیدارپور افزود: از دیگر اقدامات انجام شده ما شامل افزایش چشمگیر شناسایی کارگاه‌های خدمات کار و حرفه‌ای، بکارگیری کارشناسان روانشناسی، تغذیه، سلامت محور و کارو انجام بیش از ۲ هزار ویزیت توسط روانشناسان است.

وی خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت برای ساخت پایگاه و دریافت ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز برای ۲۱ پایگاه در مناطق حاشیه و مرکز خدمات جامع سلامت منعقد کردیم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار