مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان از برنامه‌ریزی برای ایجاد 20 سرای محله با تخصیص اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون تومانی به استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 01 November 2016

به گزارش تابناک کردستان، جمال ارشدی امروز در کارگروه تخصصی ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری استان اظهار کرد: توانمندسازی اجتماعی زنان در مناطق حاشیه‌نشین، طرح آموزشی صنایع هنری، کنترل مشروبات الکلی در منطقه غفور و طرح توانمندسازی بانوان متاهل از جمله برنامه‌هایی است که توسط اداره‌ کل امور اجتماعی استانداریکردستان در مناطق حاشیه شهر اجرا شده است.

وی از اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت کشور برای اجرای برنامه‌های مربوط به حوزه اجتماعی خبر داد و گفت: 7 میلیارد و 500 میلیون تومان از این اعتبار به استان کردستان اختصاص یافته که در صورت تخصیص بر اساس موافقت‌نامه‌هایی که با انجام کارها و اقدامات کارشناسی شده و تلاش شبانه روزی به وزارت کشور ارسال شده تحول بسیار خوبی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان از برنامه‌ریزی برای ایجاد 20 سرای محله با تخصیص این اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون تومانی به استان خبر داد و تصریح کرد: برای ایجاد هر کدام از این سرای محلات که در مناطق حاشیه شهرهای استان راه‌اندازی می‌شود اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان نیاز است.

وی گفت: در مجموع اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان در راستای ایجاد و راه‌اندازی 20 سرای محله در سطح استان صرف خواهد شد و در کنار این مهم ایجاد 6 پایگاه اورژانس اجتماعی نیز از محل اعتبارات اختصاص یافته به استان ایجاد می‌شود.

ارشدی افزود: با ایجاد این سراهای محله در مجموع برای 250 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و مردم مشارکت جدی‌تری در برنامه‌های مربوط به مداخلات اجتماعی خواهند داشت.

وی تعمیر و تجهیز 20 مدرسه را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام از محل 7 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار تعیین شده برای کردستان عنوان کرد و گفت: بخشی از اعتبارات نیز به بحث اطلاع‌رسانی و برنامه‌های رسانه‌ای که قرار است از طریق شبکه مرکزی استان تولید و پخش شود اختصاص داده خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان افزود: به محض تخصیص اعتبار اختصاص یافته کار با سرعت هرچه تمام در سطح استان آغاز و قطعا خروجی بسیار خوبی را در کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ظرفیت سرای محلات بحث کنترل محلات را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: واگذاری مداخلات اجتماعی به سازمان‌های مردم نهاد از دیگر برنامه‌هایی است که قطعاً می‌تواند خروجی بسیار مطلوبی را در تحقق اهداف و سیاست‌های مد نظر در این حوزه داشته باشد.

ارشدی با تاکید بر این نکته که وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کردستان چندان مطلوب نیست، گفت: از دستگاه‌های مختلف انتظار داریم تلاش‌های جدی‌تری برای جلوگیری از رشد آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه شهرهای استان داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر 54 درصد از جمعیت شهر سنندج در مناطق حاشیه شهر و بافت فرسوده زندگی می‌کنند و این آمار در شهرستان‌های مریوان و سقز نیز 16 درصد است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان از اجرای 16 طرح در بحث اشتغال‌زایی در این مناطق حاشیه خبر داد و گفت: بیش از یک‌هزار و 200 نفر زیرپوشش این طرح‌ها قرار گرفته و برای 25 نفر از آنها اشتغال پایدار ایجاد شده است.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار