مدیرعامل شركت غله کردستان:
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: استان کردستان علاوه بر اینکه در رتبه چهارم خرید گندم کشور قرار دارد تمامی مطالبات گندم کاران استان را پرداخت کرده است.
کد خبر: ۳۲۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 31 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، جمال صالحی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: استان کردستان علاوه بر اینکه در رتبه چهارم خرید گندم کشور قرار دارد تمامی مطالبات گندم کاران استان را پرداخت کرده است.

وی گفت: امسال 856 هزار تن گندم در 87 مرکز خرید، از کشاورزان خریداری شد و برای این میزان محصول 10 هزار و 924 میلیارد و 500 میلیون ریال به گندمکاران پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان با اشاره به اینکه مصرف سالانه گندم کردستان 180 هزار تن است تصریح کرد: میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته 310 هزار تن حدود 57 درصد افزایش داشته و گندم مازاد بر نیاز استان به میزان 474 هزار تن به 12 استان کشور صادر شده است.

وی گفت: استان‌هایی که گندم مازاد کردستان به آنها صادر شده شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، البرز، قم، بوشهر، چهارمحال بختیاری، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، گیلان و مازندران هستند.

صالحی افزود: کردستان هم اکنون پس از استان‌های خوزستان، گلستان و فارس در رتبه چهارم خرید گندم کشور قرار داشته و شهرستان بیجار نیز با 233 هزار تن خرید بین شهرستان‌های کشور در رتبه دوم قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: مراکز خرید گندم در 10 شهرستان استان فعال شده بود که بیجار در رتبه اول و شهرستان‌های قروه با 150 هزار تن، سقر 134 هزار تن و دهگلان با 107 هزار تن در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار