دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان خبر داد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از ساماندهی ‌58 نقطه‌ آلوده ‌به ‌مواد مخدر در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۳۲۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 30 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، سلیم کریمی امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های خاصی برای هفته پیشگیری از اعتیاد در مدارس استان پیش‌بینی شده که انتظار داریم تمام دستگاه‌های حاضر در شورای مبارزه با مواد مخدر استان در راستای برگزاری هرچه کیفی‌تر این برنامه‌ها با آموزش و پرورش همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی به برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه در مدارس استان اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت در بحث ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و در کل آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان خواستار برخورد جدی با قلیان‌سراهایی که در حریم مدارس فعالیت می‌کنند، شد و تصریح کرد: مجوز فعالیت به قلیان‌سراها در حریم مدارس داده نشود.

وی گفت: طی روزهای اخیر مواردی در این زمینه داشتیم که با وجود اینکه جزو وظایف ستاد پیشگیری از اعتیاد استان نبود ورود پیدا کردیم و برخوردهای لازم برای جمع‌آوری این اماکن انجام شد.

کریمی افزود: این انتظار را داریم که دانشگاه علوم پزشکی و همچنین اتاق بازرگانی برای جلوگیری از تکرار فعالیت این قلیان‌سراها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در مورد بحث نگهداری معتادان متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد در استان گفت: برخی موانع قانونی در بحث نگهداری معتادان متجاهر که مبتلا به بیماری‌های عفونی هستند وجود دارد ولی با این حال مسئولان کمپ‌ اجباری ترک اعتیاد استان را مجبور به قبول این افراد کرده‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از ساماندهی 58 نقطه آلوده به مواد مخدر در سنندج خبر داد و افزود: اطلاعات و گزارش کامل اقدامات انجام شده در این حوزه در جلسه آینده شورای مبارزه با اعتیاد استان توسط شهردار سنندج ارائه خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری ‏همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی که با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد ‏مخدر در تهران خبر داد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد فعال در این عرصه را در قالب لیستی برای حضور در این همایش به تهران معرفی کرده‌ایم و آمادگی کامل را برای هماهنگی حضور مدیران علاقمند استان در این همایش داریم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار