دبیر جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی کردستان خبر داد
دبیر جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی کردستان گفت: مدارس کردستان اکنون با مشکلاتی از جمله قطعی آب، برق و گاز مواجه است که مسئولان آن باید به فکر این مشکلات باشند تا اینکه رنگ‌آمیزی و ایجاد سایبان را در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۳۱۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 29 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، عباس حسین‌پناهی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طبق آنچه در سایت‌ها و رسانه‌ها اعلام شده، استاندار کردستان با رئیس جمهوری دیدار کرده و گویا مسائل کردستان را به اطلاع آقای روحانی رسانده است.

وی گفت: استاندار کردستان در زمان معارفه خود اعلام کرد که آقای روحانی در هیئت دولت به وی اعلام کرده که کردستانی آباد و توسعه‌یافته از وی می‌خواهد.

دبیر جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: در طول این سه سال و اندی که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد جز بدقولی‌ها و خلاف وعده‌ها چیز خاصی در کردستان اتفاق نیفتاده است.

وی گفت: آقای زاهدی باید به آقای روحانی گزارش می‌داد که نه تنها برای توسعه مدنظر وی در کردستان کاری نکرده بلکه آمار بیکاران استان را افزایش داده است.

حسین‌پناهی افزود: اگر استاندار کردستان در دیدار با رئیس جمهور به دلیل ضعف در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، افزایش آمار بیکاری، رشد حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی و موارد دیگری که نارضایتی را در مردم ایجاد کرده است، استعفا می‌داد هم به نفع خود و هم به نفع مردم کردستان بود.

وی با یادآوری سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به کردستان و وعده سرخرمنی اتمام جاده سنندج مریوان در سال 97، گفت: مردم کردستان آگاه هستند و مسائل را به خوبی درک می‌کنند و می‌دانند که این وعده وزیر راه، چیزی جز سرگرمی نیست چرا که این شخص تا زمان وعده داده‌شده، معلوم نیست که مسئولیت داشته باشد.

دبیر جمعیت نیروهای انقلاب اسلامی کردستان وعده وزیر کشور در زمان معارفه استاندار در خصوص برگزاری نشست‌هایی فصلی با عنوان کارگروه توسعه کردستان را یادآوری کرد و افزود: این قول وزیر کشور تنها به یک جلسه در تهران خلاصه شد و آن هم به مجموع سایر وعده‌های تحقق‌نیافته دولت در کردستان پیوست.

وی خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید نه تنها تحولی در کردستان صورت نگرفت بلکه مردم از عدم ارتقای شاخص‌های توسعه، افزایش بیکاران و ناکارآمدی برخی دستگاه‌های متولی فرهنگ به ستوه آمده‌اند.

حسین‌پناهی گفت: در مباحث عمرانی نیز ضعف‌های شدیدی در کردستان وجود دارد که وجود پروژه‌های نیمه‌تمام رهاشده و غیرفعال از آن جمله است و می‌طلبد متولیان امور عمرانی در استان دغدغه‌های مردم را پوشش دهند.

وی به موضوع برگزاری هفته فرهنگی کردستان در انزلی نیز انتقاد کرد و افزود: این هفته که هزینه آن از جیب مردم در قالب شورا و شهرداری پرداخت شد، به کام برخی‌ها شد که با اهل و عیال هفته‌ای را در کنار ساحل دریای شمال سپری کردند.

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان استان کردستان در بخش دیگری از این مصاحبه به وضعیت آموزشی در کردستان پرداخت و گفت: بخش آموزش در استان وضعیت اسفناکی دارد.

وی افزود: رابطه انتصابات در آموزش و پرورش استان نیز در خارج از مجموعه خود انجام می‌شود و افرادی خارج از آموزش و پرورش برای این مجموعه تصمیم می‌گیرند.

حسین‌پناهی خاطر نشان کرد: مدارس کردستان اکنون با مشکلاتی از جمله قطعی آب، برق و گاز مواجه است که مسئولان آن باید به فکر این مشکلات باشند تا اینکه رنگ‌آمیزی و ایجاد سایبان را در اولویت قرار دهند.

وی با گرامیداشت 13 آبان روز دانش‌آموز و یادآور رشادت شهید حسین فهمیده، گفت: نوجوانی 13 ساله که با ایثار به زیر تانک دشمن رفت تا امنیت در کشور ایجاد شود و امام راحل او را رهبر خود می‌خواندند، در حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، فرماندار سقز و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس مورد هتاکی معاون دانشگاه پیام‌نور سقز قرار می‌گیرد.

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان استان کردستان افزود: این شخصیت‌های سیاسی نه تنها در برابر هتاکی به شهید فهمیده موضع نمی‌گیرند بلکه این آقای معاون مورد حمایت نماینده سقز و بانه است.

وی ضمن ارج‌نهادن به موضع‌گیری نماینده ولی فقیه در استان کردستان در برابر این مسأله، تاکید کرد: آقایان دیگر نیز باید چنین موضعی می‌گرفتند چرا که این روند ایثارگری‌ها و جایگاه شهید و شهادت را زیرسوال می‌برد.

حسین‌پناهی گفت: در حالی که نماینده مجلس با این ایثارگری‌ها و شهید و شهادت به چنین جایگاهی رسیده است، نمی‌بایست در مقابل اهانت به جایگاه شهدا ساکت می‌ماند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار