رئیس شورای شهر سنندج گفت: پروژه تقاطع کوسه‌هجیج سنندج بدون داشتن کمترین اعتبار و فقط با ایجاد اعتمادی که توسط مجموعه شهرداری در پیمانکاران ایجاد شد، به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۱۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 26 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، جلال شریعتی در جلسه شورای شهر سنندج که با محوریت بررسی مشکلات شهرک‌های اطراف سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات زیادی در شهرک‌های اطراف سنندج از جمله شهرک ساحلی و دگایران وجود دارد که موجب بروز نگرانی در مردم ساکن این منطقه شده است.

وی گفت: ساماندهی معابر، ایجاد فضای سبز و دیگر مشکلات شهرک ساحلی و دیگر نقاط حاشیه سنندج به میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد که واقعاً در این شرایط برای شهرداری غیرممکن است اما امیدواریم بخشی از مشکلات شهرک ساحلی و دگایران رفع شود.

رئیس شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد تعاونی‌های سطح استان در زمان واگذاری زمین به مردم هزینه‌های آماده‌سازی را گرفته‌اند، اما در عمل هیچ کاری انجام نداده و همین امر موجب افزایش انتظار مردم از شهرداری شده است.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از سوءاستفاده تعاونی‌ها مقرر شده که صدور پروانه ساختمانی به شرط آماده‌سازی انجام ‌شود، گفت: در حال حاضر نیز با وجود اینکه جزو تعهدات شهرداری نیست این نهاد به بحث آماده‌سازی‌ها ورود پیدا کرده و اقداماتی را انجام داده است.

شریعتی به جاده دسترسی دگایران و وضعیت نامناسب آن اشاره کرد و افزود: این جاده در کنار مشکلات جدی در بحث ترافیکی دغدغه جدی را برای مردم ساکن در این منطقه به وجود تبدیل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد، در بودجه سال آینده بحث ساماندهی شهرک‌ها و مناطق اطراف شهر مورد توجه قرار گیرد و امسال نیز اقداماتی در این زمینه تا پایان سال انجام شود.

رئیس شورای شهر سنندج از راه‌اندازی سایت شهروند خبرنگار در شورای شهر سنندج خبر داد و گفت: همه افراد جامعه می‌توانند از طریق این سایت ضمن انتقال سوژه‌های خبری، مشکلات محلات خود را به اعضای شورا اطلاع‌رسانی کنند.

وی از زحمات شهردار و نیروهای شهرداری سنندج در بحث بهره‌برداری از تقاطع کوسه‌هجیج تقدیر کرد و افزود: این پروژه بیش از دو سال بلاتکلیف بود، اما خوشبختانه با تاکید شهردار شاهد بهره‌برداری از این پروژه در زمان تعیین شده 6 ماهه بودیم.

شریعتی افزود: این پروژه بدون داشتن کمترین اعتبار و فقط با ایجاد اعتمادی که توسط مجموعه شهرداری در پیمانکاران ایجاد شد، به بهره‌برداری رسید.

وی خواستار اعلام وضعیت بازپرداخت مطالبات شهرداری از سوی دستگاه‌های اجرایی بدهکار در شهر سنندج شد و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان سنندج براساس برآورد سال گذشته بیش از 40 میلیارد تومان به شهرداری‌های سنندج بدهکار هستند.

رئیس شورای شهر سنندج به نام‌گذاری و تغییر نام برخی از محلات، معابر و غیره در شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: با وجود این نامگذاری‌ها تا کنون تابلوهای جدید این محلات نصب نشده و مردم همچنان با اسامی قبلی این اماکن را می‌شناسند.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار