مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد
مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: : ‌از ابتدای مهرماه تا اواسط آبان امسال، بی‌هنجاری و روند منفی بارش ‌را خواهیم داشت که در واقع بارش نابهنجار است که همان کاهش بارش محسوب می‌شود، ضمن آنکه افزایش مثبت دمایی داریم؛ یعنی بارش کمتر از حد طبیعی و افزایش بیش از معمول دما را تا نیمه آبان‌ماه امسال در همه مناطق کشور تجربه می‌کنیم.
کد خبر: ۳۱۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 24 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، ‌احد وظیفه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: اقلیم جهان در حال تغییر است، البته این تغییر قرار نیست در آینده اتفاق بیفتد، همین حالا در جریان است.

وی گفت: روند تغییر اقلیم در دهه‌های آتی با انتشار بیش از پیش گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت بشر در جو زمین ادامه خواهد یافت.

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه دولت‌ها با اعتقاد به شواهد علمی تغییر اقلیم، اقدامات فوری در این زمینه را ضروری می‌دانند ضمن آنکه نیاز به تحقیق و سرمایه‌گذاری بیشتر در توسعه فن‌آوری‌های کم کربن، به ویژه در بخش انرژی احساس می‌شود.

وی گفت: ضروری به نظر می‌رسد سیاست‌ها، فنآوری‌ها و اقدامات بسیاری در این حوزه در دسترس هستند که برای به کارگیری، باید تقویت شوند.

وظیفه با بیان اینکه‌ پیش‌بینی‌های هواشناسی 3 ماهه و بلندمدت از طریق مرکز اقلیم‌شناسی قابل دسترسی است‌، افزود:‌ اخبار هواشناسی هفتگی را تولید می‌کنیم اما ‌پیش‌بینی‌های 3 ماهه که پیش‌بینی اقلیمی محسوب می‌شود، از سوی مرکز اقلیم‌شناسی پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد:‌ مثلاً بررسی بارندگی در طول فصل‌های پیش‌رو که روند آن طبیعی یا غیرطبیعی است و یا میزان دما و بارش‌ها در طولانی‌مدت، توسط مرکز اقلیم‌شناسی اعلام می‌شود.

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: ‌از ابتدای مهرماه امسال تا اواسط آبان امسال، بی‌هنجاری و روند منفی بارش ‌را خواهیم داشت که در واقع بارش نابهنجار است که همان کاهش بارش محسوب می‌شود، ضمن آنکه افزایش مثبت دمایی داریم؛ یعنی بارش کمتر از حد طبیعی و افزایش بیش از معمول دما را تا نیمه آبان‌ماه امسال در همه مناطق کشور تجربه می‌کنیم.

وی افزود: در این راستا که ارتفاع جنب حاره‌ای و تراز میانی جو در کشور بالاتر از حد معمول است و بی‌هنجاری مثبت ارتفاعی دارد، بنابراین انتظار داریم بارش‌ها ‌و سیستم‌ها در این دوره تا نیمه آبان‌ماه، کمتر برای بارش نفوذ کنند و بارش‌ها کمتر از حد طبیعی باشد.

وظیفه تصریح کرد: برای نیمه دوم پاییز و زمستان امسال شرایط بارش و دمایی طبیعی خواهد بود و در واقع همان شرایط ‌‌سال‌های قبل در مورد بارندگی و دما، ادامه می‌یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار