منظور معاون استاندار، کدام مردم کردستان هستند؟!
کد خبر: ۳۱۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 24 October 2016

معاون استاندار کردستان در فاصله چند ماه تا پایان عمر دولت یازدهم به جای ارائه گزارش عملکرد از کارهایی که احیاناً برای توسعه کردستان انجام داده گفته با توجه به برقراری پرواز سنندج‌ کیش با افزایش پروازها، مردم کردستان شیرینی و حلاوت توسعه را بیشتر خواهند چشید!

به گزارش تابناک کردستان، هر دولتی در کشور ما، برای اجرای برنامه‌های خود یک فرصت چهارساله در اختیار دارد و آنچه در ماه‌های پایانی عمر یک دولت از کارگزارانش انتظار می‌رود، هرچه باشد، تحویل دادن واژه‌ها و عباراتی چون «حلاوت توسعه را بیشتر خواهند چشید»، «در تلاش هستیم تحول ایجاد کنیم»، «دولت باید این بخش را تقویت کند» و «این شرایط در حال فراهم شدن است»، نیست.

روشن است فرصت دولت یازدهم برای برنامه‌ریزی و اجرا تقریباً به پایان رسیده و با توجه به نزدیک بودن انتخابات و لزوم ارائه گزارش به مردم، ولو با هدف جذب رأی آنها در انتخابات 29 اردیبهشت 96 این روزها علی‌القاعده باید فرصتی باشد تا مدیران دولت با رویکردی مسئولانه از آنچه در حوزه مأموریت خود انجام داده‌اند برای مردم توضیح دهند.

اما با توجه به اینکه دست مدیران دولت یازدهم در کردستان خالی است و در سبد عملکرد سه ساله این مسئولان موارد قابل ذکر چندانی وجود ندارد، لابد و در اثر اشتباه محاسبه از میزان ادراک مردم از اوضاع پیرامون‌شان، در مواردی تصمیم می‌گیرند با «واژه‌پردازی»، اذهان جامعه را از توجه به رکود در پیشبرد امور، ناشی از ضعف مدیریت خود منحرف کنند که البته واضح است چنین شیوه‌ای راه به جایی نخواهد برد.

در این نوشتار نگاهی گذرا داریم به سخنان اخیر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان که ظاهراً در کیش بیان شده اما پیش از پرداختن به اصل موضوع لازم است یادآوری شود شرکت «کیش ایر» که سال 1370 با هدف توسعه فعالیت‌های جزیره کیش، از طریق برقراری ارتباط با مراکز استان‌های کشور و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج فارس تأسیس شده ظاهراً تصمیم گرفته پروازی به فرودگاه سنندج را هم به برنامه‌های خود اضافه کند و در همین راستا چند روز قبل نخستین پرواز با هدایت مدیرعامل «کیش ایر» در فرودگاه سنندج به زمین نشست.

طبق آنچه در یکی از سایت‌های اطلاع‌رسانی استانداری کردستان آمده، مدیرعامل کیش ایر در دیدار با استاندار کردستان رسالت مجموعه تحت مسئولیت خود را یادآور شده و «رسالت شرکت کیش ایر را وارد کردن گردشگران از مناطق مختلف به جزیره کیش» عنوان کرده است و این به زبان ساده و سهل‌الفهم یعنی بازاریابی یک شرکت هواپیمایی در جهت رونق اقتصادی کیش.

نیاز به توضیح بیشتر نیست که یک شرکت هواپیمایی در راستای عمل به رسالت خود برای وارد کردن گردشگر به کیش، اقدام به راه‌اندازی یک پرواز کرده ولی در این میان برخی مدیران در کردستان قصد دارند این اقدام شرکت کیش ایر را مصادره به مطلوب کرده و آن را در فهرست عملکرد خود در راستای توسعه کردستان بگنجانند.

«عبدالمحمد زاهدی» که پس از عهده‌دار شدن سمت استانداری کردستان تقریباً همه مدیران ارشد دولت قبل را برکنار کرد، رضایت داد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار «دولت مهرورز» در سمت خود ابقا شود که این اعلام رضایت به ادامه کار، در واقع، اعلام رضایت از عملکرد دولت قبل در حوزه عمرانی کردستان بود!

معاون عمرانی استاندار هم، جواب اعتماد دولت یازدهم را حداقل در حوزه تبلیغات برای این دولت به خوبی داد و بارها و بارها به شکرانه این تداوم منصب‌داری به تعریف و تمجید از دولت «تدبیر و امید» پرداخت.

وی در یکی از آخرین اظهار نظرهای خود در سفر به جزیره کیش جملاتی بر زبان آورده که برای کسانی که اندک اطلاعی از وضعیت اقتصادی مردم کردستان داشته باشند، قابل هضم نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در بخشی از سخنان خود که پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان نقل کرده، گفته «با توجه به برقراری پرواز سنندج کیش با افزایش و تقویت پروازها، مردم استان کردستان شیرینی و حلاوت توسعه را بیشتر خواهند چشید».

این اظهارات در شرایطی است که جناب معاون، حتماً بارها و بارها جملاتی با این مضمون که «درآمد سرانه مردم کردستان از نصف میانگین درآمد سرانه کشور کمتر است» از زبان نماینده عالی دولت در استان شنیده و معلوم نیست با این اوصاف مخاطب وی کدام مردم کردستان هستند که قرار است با برقراری پرواز به کیش «بیشتر» حلاوت توسعه را بچشند؟!

اما در اینجا طرح سؤالاتی در ارتباط با سخنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ضروری به نظر می‌رسد؛ مردم کردستان کدام شیرینی و حلاوت توسعه را در دولت یازدهم چشیده‌اند که حالا قرار است «بیشتر»ش را بچشند؟ مگر با محاسبات جناب معاون چند درصد از مردم کردستان مشتری پرواز به کیش و حلاوت‌چش این مائده و ثمره توسعه‌اند؟ مبادا منظور ایشان از مردم کردستان صاحب‌منصبان متملک و متمکنی باشند که در پی یافتن راهی برای هزینه درآمدهای بی حد و حصر خود هستند و از آنها در خطاب ایشان به نام «مردم کردستان» یاد می‌شود! که اگر چنین باشد این صورت و اطلاق در لفظ، ظلم در حق کلمات و واژه‌هاست.

استان کردستان در بهره‌مندی از زیرساخت‌های حمل و نقل ـ به اذعان مدیران همین دولت ـ جزو استان‌های رده آخر کشور است و اینکه عنوان شود مردم این استان، با درآمدی که ذکر آن رفت و با توجه به اینکه کم نیستند کسانی که در تهیه هزینه سفرهای زمینی خود در مانده‌اند، قرار است با برقراری پرواز به کیش، حلاوت توسعه را بیشتر بچشند، سخنی است که تنها مایه تعجب مخاطب خواهد شد.

از اینها گذشته، پرواز سنندج کیش به نظر نمی‌رسد پروازی باشد که بتواند توفیقی در جذب مشتری، حداقل در کردستان، به دست آورد اگر چه بعید است این پرواز تحت هر شرایطی، تا زمان برگزاری «هفته فرهنگی کردستان در کیش» که گویا قرار است در فصل زمستان برگزار شود لغو شود!

و اما، جناب معاون استاندار کردستان باید متوجه باشد واقعیت‌های کردستان برای مردم این استان عیان و البته قابل لمس است و بازی با واژه‌ها نه چیزی بر واقعیت‌ها می‌افزاید و نه از آن کم می‌کند و بهتر است این مدیر دولتی به جای «واژه پردازی» به فکر ارائه گزارش عملکرد واقعی به جامعه و یا احیاناً عذرخواهی از مردم به خاطر ضعف عملکرد در حوزه تحت مدیریتش باشد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
انتصاب ایشان به خاطر خدمت نبوده فقط به خاطر پر کردن این پست معاونت است که موفق بوده چون این پست خالی نبوده و جناب معاون وظیفه اش را انجام داده به قول معروف از کرامات شیخ ما عجب دستش را در آورد و گفت وجب و یا از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد و گفت شیرین است همین مگر قرار بوده کاری انجام دهد تا پاسخ گو باشد
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم
دوست عزیز ناشناس منصف باش و با این نگاهت مدیریت کن....
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
جناب ناشناس عزیز اگر انشاالله زمانی جنابعالی در سطوح بالای مدیریتی پستی را گرفتی معاونت های زیر مجموعه خودت را فقط به خاطر پر کردن پست بده تا خالی نباشند
حتما جنابعالی با شیوه مدیریتت موفق خواهی بود تا به قول معروف از ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
آقا رضای عزیز باسلام خدمت شما این مسئولین واقعا بود نبودشان یکی است شما بفرمایید اگر این آقا نبود چه نبود کدام ابتکار را به خرج داده که سبب زندگی آسانتر برای مردم شده بجز امضا زدن نامه های عادی اداری و گرفتن ماموریت و اضافه کار تو بگوییم ما هم بدانیم برادر محترم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
برادر محترم ناشناس با این نگاه و نگرشی که جنابعالی به مدبربت و شیوه مدیریت کردن داری فقط می توانم برای شما آرزوی موفقیت کنم . موفق باشی
قادري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
در ميان 31 معاون عمراني كشور به نظرم رتبه 30 را داريم ببينيد رزومه معاونين عمراني استانها را .
وقتي دكتري علوم سياسي ... نويس استان باشد. وقتي مديركل ... استان مشغله اش ليست عزل و نصب مديران باشد وقتي براي آباداني استان از كوير ... نيرو بياوريم همين خواهد شد. ميدانم كه حرفهايم را نمايش نخواهيد داد.چون شما هم مسامحه ميكنيد .اما واقعيات را به مردم بگوييد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
قادری عزیز بهتر است بفرمایید 31 معاون علوم انسانی درکسوت عمرانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار