مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان خبر داد
مدیر راهداری اداره ‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: 26 مقطع پرتصادف در راه‌های استان با همکاری فرماندهی پلیس راه استان شناسایی شده که عملیات آشکارسازی و ایمن‌سازی آنها در حال انجام است.
کد خبر: ۳۱۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 19 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، راشد مدرس‌گرجی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کمبود اعتبارات نگهداری راه‌ها در استان اظهار کرد: از حدود 8 هزار کیلومتر طول شبکه راه‌های استان، حدود یک‌هزار کیلومتر آن شریانی است و از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین اعتبار می‌شود.

وی گفت: اما راه‌های غیرشریانی که حدود 7 هزار کیلومتر و تقریبا 87 درصد طول شبکه راه‌های استان می‌شود باید از محل منابع استانی اعتبار نگهداری آنها تامین شود که این مقدار شامل راه‌های فرعی و روستایی است.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: به دلیل عدم اختصاص اعتبار لازم برای این امر، امکان نگهداری مناسب از این سرمایه ملی برای حوزه راهداری استان فراهم نیست.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور حدود 100 کیلومتر روکش اسفالت در راه‌های شریانی استان انجام شده است، گفت: این مهم با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال انجام شده شده است.

مدرس‌گرجی در زمینه شناسایی نقاط و مقاطع پرتصادف با رویکرد جدید شناسایی این مقاطع افزود: 26 مقطع پرتصادف در راه‌های استان با همکاری فرماندهی پلیس راه استان شناسایی شده که عملیات آشکارسازی و ایمن‌سازی آنها در حال انجام است.

وی با اشاره به طلب 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی و پیمانکاران از حوزه راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان، اظهار کرد: برای بازسازی و تجهیز ماشین‌آلات راهداری و راهدارخانه‌ها برای اجرای طرح زمستانه سال‌جاری و عقد قرارداد با بخش خصوصی برای برفروبی راه‌های روستایی نیاز به اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال دارد.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان به دیگر اقدامات در حوزه راهداری اشاره کرد و گفت: ادامه احداث باند کندرو گردنه تیتور در محور سنندج مریوان به طول 5 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری از دیگر اقداماتی است که هم اکنون در حال اجراست.

وی گفت: تعریض حدفاصل زرینه تا سه‌راهی تکاب در محور دیواندره سقز به طول 10 کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری هم در حال حاضر در دست اجرا است.

مدرس‌گرجی همچنین اجرای روشنایی خروجی مریوان تا کانی‌دینار به طول سه کیلومتر و نوسازی روشنایی تونل گردنه‌خان بانه را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام راهداری نام برد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار