دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: استان کردستان از داشتن مرکز درمان معتادین متجاهر بی‌بهره است.
کد خبر: ۳۱۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 18 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، سلیم کریمی در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اجرای سند جامع پیشگیری از اعتیاد سالانه نیازمند 170 میلیارد تومان است این در حالی است، که اعتبار این حوزه با افزایش 30 درصدی در سال‌جاری حدود 15 میلیارد و 530 میلیون تومان است.

وی به وجود 8 هزار مرکز درمانی در حوزه اعتیاد در کشور اشاره کرد و گفت: این در حالی است که برای افراد کم بضاعت و معتادین متجاهر تنها 18 مرکز در کشور داریم که استان کردستان در این زمینه بی‌بهره است و این نیازمند توجه ویژه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به کشف سالانه 620 تن مواد مخدر در سراسر کشور، تصریح کرد: ارتقای تجهیزات حوزه مقابله با عرضه نیازمند نگاه ویژه است.

وی به ارائه گزارشی در مورد بیشترین نقاط آلوده در بحث اعتیاد در استان پرداخت و گفت: اکثر نقاط آلوده در شهرستان سنندج از مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

کریمی با بیان اینکه 19 تا 21 هزار معتاد براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در کردستان وجود دارد، افزود: مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرده است و می‌طلبد که در بحث مبارزه اقدامات بیشتری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: تریاک، حشیش، هروئین و شیشه بیشترین مواد مخدر مصرفی در استان کردستان هستند.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار