رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به تولید 970 تن عسل در کردستان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما در سال ‌جاری تولید بیش از یک ‌هزار و 200 تن عسل طبیعی در کردستان است.
کد خبر: ۳۱۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 16 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، کریم ذوالفقاری امروز در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه زنبور عسل در سنندج اظهار کرد: کردستان یکی از استان‌های مستعد در تمام بخش‌های کشاورزی است.

وی با بیان اینکه مرغوب‌ترین عسل‌ها در کردستان تولید می‌شود، گفت: زنبورداری و فعالیت در این حوزه می‌تواند یکی از بهترین ظرفیت‌ها در بحث توسعه اشتغال در کردستان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیکاری یکی از مهم‌ترین معضلات در این استان است باید با توسعه بحث زنبورداری بستر ایجاد اشتغال را برای جمع قابل توجهی از افراد جویای کار فراهم سازیم.

وی به اشتغال به کار بیش از 3 هزار و 400 نفر در زمینه تولید عسل در استان اشاره کرد و گفت: این افراد یا به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در حوزه تولید عسل فعالیت می‌کنند.

ذوالفقاری با بیان اینکه توسعه زنبورداری با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در این زمینه از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی در کردستان است، افزود: کردستان از نظر بیکاری جزو استان‌های برتر کشور است به همین دلیل ایجاد اشتغال برای این افراد همواره از دغدغه‌های مسؤولان بوده و بخش کشاورزی این ظرفیت را دارد که با کمترین میزان تسهیلات اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار فراهم کند.

وی به تولید 970 تن عسل در کردستان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما در سال‌جاری تولید بیش از یک‌هزار و 200 تن عسل طبیعی در کردستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بحث توسعه صنعت زنبورداری به صورت ویژه در دستور کار قرارگرفته و در این زمینه در قالب طرح تکاپو قدم‌های خوبی برداشته‌ایم.

وی برندسازی عسل کردستان را ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان و خاطرنشان کرد: عسل کردستان از لحاظ مرغوبیت در کشور مثال‌زدنی بوده تا جایی‌که قیمت عسل کردستان به دلیل مرغوبیت آن از میانگین کشوری بالاتر است.

ذوالفقاری سرانه مصرف عسل در کشور و استان را حدود 600 گرم تا یک کیلوگرم عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تبلیغات مناسب و تبیین درست تأثیرات این محصول طبیعی بتوانیم بستر افزایش سرانه مصرف عسل را در استان به بیش از یک ‌کیلوگرم برسانیم تا در کنار ارتقای سلامت افراد جامعه به تولیدکنندگان این حوزه نیز کمک کرده باشیم.

وی افزود: زنبورداری واقعاً حرفه‌ای سخت است و درآمد آن در شرایط کنونی به اندازه زحمتی که برای تولید این محصول کشیده می‌شود نیست.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار