عملی ارزشمند در حوزه مدیریت که مغفول ماند
کد خبر: ۳۰۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸ 10 October 2016

استاندار کردستان در جلسه اخیر شورای اداری استان با حضور وزیرراه، بابت وعده عمل نشده‌اش برای اتمام جاده سنندج مریوان تا پایان سال95، عذرخواهی کرد؛ آنچه زاهدی انجام داد نتیجه هرچه که باشد، در نفس خود قابل تمجید بود و نمی‌بایست در هیاهوی یک سفر مغفول می‌ماند.

به گزارش تابناک کردستان، عذرخواهی در ادبیات سیاسی ایران واژه‌ای تقریباً غریب است و کمتر پیش می‌آید سیاستمداری در کشور بابت انجام عملی و یا قصور در انجام وظیفه از مردم عذرخواهی کند، حتی کم نیستند اوقاتی که مردم، نوع بیان سیاست‌مداران را طلبکارانه احساس کرده و از آن ابراز انزجار می‌کنند.

در چنین شرایطی و حداقل با هدف کمک به فرهنگ‌سازی در این باب، اگر سیاست‌مداری یا در یک دایره وسیع‌تر مدیری بابت موضوعی عذرخواهی کند نه تنها نباید از کنار آن به سادگی گذشت بلکه باید با برجسته‌سازی آن دیگر مدیران را هم ترغیب کرد که با شهامت خطاهای خود را بپذیرند و با پوزش‌خواهی از مردم و طلب توفیق از باری به جبران مافات بپردازند.

«عبدالمحمد زاهدی»، آذرماه 92 و پس از کش و قوسی فراوان به عنوان استاندار دولت یازدهم در کردستان سکان هدایت امور را به دست گرفت؛ «زاهدی» اگرچه مدیری باتجربه بود اما به دلیل ناکارآمدی اغلب زیردستانش، ضعف تدبیر در گزینش مدیران اجرایی و ایضاً ضعف اراده در ترمیم اشتباهات نتوانست برخلاف سایر استان‌هایی که قبلاً در آنجا خدمت کرده بود انتظارات مردم را برآورده کند.

نماینده عالی دولت «تدبیر و امید» در کردستان کمتر از یک هفته پس از معارفه به عنوان استاندار در جلسه شورای اداری استان بایدها و نبایدهای خود را برای مردم و مسئولان تبیین کرد و هرچند در پاره‌ای موارد به آنچه گفت، هیچگاه عمل نکرد، ولی یک امر را کمتر فراموش کرد.

«در بحث مدیریت به نکاتی اعتقاد دارم که در صدر آنها اخلاق‌مداری قرار دارد»؛ «در مدیریت و سیاست به اخلاق معتقد هستم و سیاست و مدیریت منهای اخلاق را سیاست و مدیریت منهای دین می‌دانم»؛ اینها دو جمله از سخنان زاهدی در جلسه مذکور بود که بازتابی مثبت در میان مردم دین‌مدار کردستان داشت و وی بارها ثابت کرد که آن سخنان باور قلبی وی بوده و اخلاق جایگاهی ویژه در شیوه مدیریتی‌اش دارد؛ آنچه در زیر می‌آید شاهدی بر این ادعاست.

هفته گذشته و در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر راه و شهرسازی در سنندج برگزار شد استاندار کردستان نشان داد هنوز به آنچه در نخستین جلسه شورای اداری پس از انتصابش به عنوان استاندار در باب اهمیت اخلاق در حوزه مدیریت گفت، باور دارد؛ بلی، استاندار کردستان «عذرخواهی» کرد.

زاهدی گفت: «در مصاحبه‌ای عرض کردم که ما حتماً به وعده‌های خود عمل می‌کنیم، البته بنده دو سال پیش وعده‌ای دادم که عمل نشده است؛ در مصاحبه‌ای عرض کردم که جاده سنندج مریوان تا پایان سال 95 تمام می‌شود که خبرنگاری پرسید مطمئن هستید که عنوان کردم این را می‌گویم که موضوع را پیگیری کنم ولی متأسفانه به دلیل کاهش قیمت نفت و مشکلی که دولت در تحقق درآمدها با آن مواجه شد تخصیص کافی نداشتیم و ما هم بدقول شدیم که از این بابت عذرخواهی می‌کنم».

نخستین عذرخواهی استاندار دولت یازدهم در کردستان بسیار دیرهنگام ولی در هر حال عملی شایسته بود؛ «زاهدی» به یکی از تکالیف اسلامی خود عمل کرد ولی متأسفانه رسانه‌های همسو با دولت به دلیل غیرحرفه‌ای بودن گردانندگان‌شان هیچ‌گاه آن عمل شایسته را ولو با هدف بهره‌برداری جناحی برجسته نکرده و دوستان منتقد هم تلاشی نکردند تا از این کار حداقل به عنوان آغازی برای ترویج یک فرهنگ اسلامی در حوزه مدیریت کردستان استفاده شود.

فایل صوتی عذرخواهی استاندار کردستان

دانلود



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نادري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
هزار وعده خوبان يكي وفا نكند..وقتي بدنه عمراني ضعيف است و در برخي موارد دنبال كار سياسي و بدنه توسعه مديريت استان صد در هزار سياسي و فاقد كارايي در حوزه تربيت و گزينش مدير و نيروي انساني و برخي مسولان تصميم گير براي استان بعد از دو سال پاي مباركشان به استان نخورده و كوير نشينان ... تصميم گير استان هستند و صد البته احمدي نژادي هاي ديروزبا تغيير رنگ مصدر نشين و بله قربان گوي .زاهدي با تمام تجربيات خود هم كاري از پيش نمي برد. اين كميت لنگ است لنگ و لنگي آن را بيشتر مسئولان به اصطلاح بومي باعث شده اند.اميدوارم زاهدي بتواند با اين تركيب ناموزون كه برخي شان داعيه استانداري دارند و تيم جدا و البته تفكر جدا بتواند سمت قايق را به آنسو كه ميخواهد ببرد.والا ناگهان زود دور ميشود و مجيز گويان امروز خود را آماده پريدن در بغل استاندار بعد مي كنند. زاهدي مرد ميدان هاي سخت بوده اما در كردستان نمي دانم چه شده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار