رئیس پلیس راهور کردستان خبر داد
رئیس پلیس راهور کردستان از نصب 47 دوربین ثابت و 10 دوربین دستی برای کنترل و جلوگیری از تخلفات در درون شهرهای استان کردستان خبر داد و گفت: اکثر تقاطع‌های درون شهری استان به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود.
کد خبر: ۳۰۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 02 October 2016

به گزارش تابناک کردستان، رمضان نادری امروز در همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک در سنندج اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین راه اجتماعی شدن انسان‌ها در بستر مدرسه و آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افراد در محیط مدرسه با انضباط اجتماعی آشنا می‌شوند، گفت: آنچه را که فرد در مدرسه یاد می‌گیرد در بستر جامعه پیاده می‌کند.

رئیس پلیس راهور کردستان تصریح کرد: نقش خودروها در زندگی انسان‌ها در دنیای امروز انکار ناپذیر است و همین موضوع مشکلات بسیاری را در مدیریت وسایل نقلیه به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه تصادفات جاده‌ای بعد از سکته دومین عامل مرگ و میر در کشور است، گفت: با توجه به این مهم برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ ترافیک به منظور کاهش این امر ضروری است که طرح همیاران پلیس در این راستا اجرا می‌شود.

نادری ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه را بسترساز کاهش تصادفات و مشکلات ایجاد شده در این حوزه عنوان کرد و افزود: در طول چند سال اخیر طرح‌های بسیار خوبی در سطح استان اجرا شده که خروجی خوبی در بحث ارتقای فرهنگ ترافیک جامعه داشته است.

وی اظهار کرد: طرح همیاران پلیس از جمله طرح‌های موفق در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و درست رانندگی کردن است و تذکرات همیاران پلیس در برخی موارد بسیار موثر است.

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 9 هزار 500 همیار پلیس دارای کارت و حکم فعالیت می‌کنند، گفت: دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت مستمر برای این همیاران در سطح استان برگزار می‌شود.

وی تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی را عامل اصلی تصادفات عنوان کرد و گفت: راهور کردستان تخلفات درون شهری را با دوربین‌های نظارتی کنترل و بر اساس آن اعمال قانون می‌کند.

نادری از نصب 47 دوربین ثابت و 10 دوربین دستی برای کنترل و جلوگیری از تخلفات در درون شهرهای استان کردستان خبر داد و گفت: اکثر تقاطع‌های درون شهری استان به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود.

وی افزود: کشته‌های ناشی از تصادفات درون شهری امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور کردستان تصریح کرد: در سال‌های گذشته به ازای هر 30 نفر 10 نفر تلفات داشتیم که این آمار در حال حاضر به 7 نفر به ازای هر 30 نفر رسیده است.

وی کاهش آمار کشته شدگان در اثر تصادفات رانندگی را نشانه رشد فرهنگ رانندگی شهروندان دانست و گفت: برخی از افراد تخلف رانندگی را افتخار می‌دانند که باید با آموزش‌های صحیح این فرهنگ غلط برداشته شود.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار