رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنندج خبر داد
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: تاکنون 45 درصد از بهای گندم کشاورزان شهرستان سنندج پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۰۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 24 September 2016

به گزارش تابناک کردستان، فرید سپری امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج، اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر 492 میلی متر بارندگی در سطح استان داشتیم که این مسئله باعث شد برداشت محصولات کشاورزی استان در سال جاری رشد پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه 855 هزار تن گندم در سال جاری از کشاورزان خریداری شده است، گفت: در سال جاری اکیپ‌های مختلف خصوصی و دولتی در راستای نظارت بر کشاورزان فعال بودند و جهاد کشاورزی بذرهای استانداردی را در اختیار کشاورزان قرار داد تا آنها بتوانند با استفاده این بذرها و کودهای یارانه‌ای برداشت مطلوبی داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه بیش از 100 میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان در راستای مکانیزاسیون تعلق گرفته است، عنوان کرد: کردستان در بحث تاریخ کشت و مکانیزاسیون در رتبه اول کشور قرار دارد و همین مسئله باعث شد که در بحث تولید گندم هم در رتبه 4 کشوری قرار گیریم.

سپری با اشاره به اینکه 45 درصد از بهای گندم کشاورزان شهرستان سنندج تا کنون پرداخت شده است، گفت: از سطح 11 هزار هکتار باغات شهرستان سنندج 95 هزار تن برداشت میوه از جمله هلو، شلیل ،سیب و میوه‌های دانه ریز را داشته‌ایم که افزایش 15 درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

منبع: ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار