ترکان خطاب به قاضی سراج: «برای روحانی تعیین تکلیف نکنید»
ایجاد منطقه آزاد بانه مریوان یک راهکار دولت برای رفع پاره‌ای از مشکلات کردستان است؛ با این حال رئیس سازمان بازرسی کل کشور از رئیس جمهور خواسته بود موضوع ایجاد مناطق آزاد را دنبال نکند که «ترکان» به تندی به اظهارات وی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۹۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 22 September 2016

به گزارش تابناک کردستان، لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان پس از مدت‌ها انتظار مردم استان کردستان، بالاخره سال گذشته از سوی دولت یازدهم به مجلس نهم ارائه شد ولی این لایحه با مخالفت برخی نمایندگان آن مجلس، نتوانست آرای کافی برای تصویب را کسب کند و در صحن علنی مجلس رد شد.

لایحه مذکور چندی پیش و با آغاز به کار مجلس دهم دوباره از سوی دولت روانه بهارستان شد و تاکنون هم قدم‌هایی برای تصویب نهایی این طرح توسط نمایندگان این دوره مجلس برداشته شده است.

تلاش‌های دولت و نمایندگان کردستان در مجلس، برای تصویب نهایی این طرح امیدواری مردم استان به تصویب نهایی طرح در مجلس را در حد چشمگیری افزایش داده بود اما در روزهای اخیر با انتشار خبری در رسانه‌ها این امیدواری‌ها تا حدی کمرنگ شد و نگرانی‌هایی در جامعه درباره این موضوع به وجود آمد.

انتشار اخباری موثق در ابتدای هفته جاری حکایت از آن داشت که قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای در خصوص افزایش مناطق آزاد به رئیس جمهوری نوشته است.

براساس اطلاعات موجود قاضی سراج در این نامه به برخی از مشکلات موجود در فعالیت مناطق آزاد اشاره کرده و به نوعی به رئیس جمهور اعلام کرده است که مناطق آزاد از هدف اصلی خود فاصله گرفته‌اند.

همچنین قاضی سراج در این نامه از حجت‌الاسلام روحانی خواسته است تا موضوع افزایش مناطق آزاد را کان لم یکن تلقی کرده و دولت لایحه افزایش تعداد مناطق را از مجلس پس بگیرد.

اما نامه نگران کننده رئیس سازمان بازرسی کل کشور بی‌پاسخ نماند؛ بعد از واکنش شدیدالحن مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای راهبردی مناطق آزاد و تجاری به اظهارات منتقدان درباره مناطق آزاد، این بار هم، اکبر ترکان، در برابر نامه‌ رئیس سازمان بازرسی کل کشور به تندی موضع گرفت.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای راهبردی مناطق آزاد و تجاری در واکنش به این نامه و درباره برخی مخالفت‌ها با ایجاد مناطق آزاد تجاری گفت: «آقای سراج هم اگر نظری در مورد مناطق آزاد داشته باشد نمی‌تواند برای رئیس جمهور تعیین تکلیف کند زیرا رئیس جمهوری کشور را اداره می‌کند».

موضع‌گیری تند ترکان در برابر نامه سراج با هر استدلالی اتخاذ شده باشد سبب شده کسانی که هم‌صدا با دولت در استان کردستان خواستار ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان هستند بار دیگر به ایجاد این منطقه امیدوار شده و منتظر تصمیم نهایی نمایندگان مجلس درباره این مناطق بمانند تا شاید برخی مشکلات مردم کردستان با ایجاد این منطقه برطرف شود.

باید منتظر ماند و دید نمایندگان مجلس دهم به خواسته به‌حق مردم کردستان برای تصویب لایجه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی که منطقه بانه مریوان هم جزو آن است پاسخ مثبت خواهند داد یا این نمایندگان هم همان راهی را می‌روند که همکاران‌شان در مجلس نهم رفتند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی کرد
|
United States
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
درود بر کردستان قهرمان،ازاول انقلاب مردم کردستان درصف اول جنگ تحمیلی بودند وبانثار خون هزاران شهید دین خود رابه ایران اسلامی ادا کردند،واین کمترین حقی است که مامیخواهیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار