مقایسه دو خبر از سخنان فرماندار بیجار در فاصله کمتر از دو ماه
فرماندار بیجار در حالی که مردادماه از میزان فعالیت‌های گردشگری در بیجار ابراز تأسف کرده بود امروز گفته: «طبق نظرات ما» از حدود 40 میلیارد تومان اعتبار امسال این شهرستان تنها 500 میلیون تومان به بخش میراث فرهنگی و گردشگری اختصاص یافته است!
کد خبر: ۲۹۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 19 September 2016

به گزارش تابناک کردستان، بیژن زندیه یکی از فرمانداران دولت یازدهم در کردستان است که سخنانش گاهی دستمایه خوبی برای اصحاب رسانه بویژه منتقدان دولت است.

طبق خبری که امروز تسنیم از زبان وی نقل کرده، گویا زندیه اعلام کرده امسال حدود 40 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان بیجار اختصاص داده شده است.

وی مدعی تقسیم صحیح و اولویت‌بندی شده اعتبارات شهرستان شده و گفته: برای تقسیم اعتبارات، پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی در استان و شهرستان جمع‌آوری شده و طبق نظرات ما و بررسی وضعیت شهرها و روستاهای سطح شهرستان و اولویت‌بندی نمودن آنها سعی کردیم تمام بخش‌ها را ببینیم و درست اعتبارات را تقسیم کنیم.

وی با اشاره به میزان اعتبارات اختصاص داده شده در بخش‌های مختلف اظهار کرده: اعتبار اختصاص داده شده به بخش راه و شهرسازی 8 میلیارد و 550 میلیون تومان، آموزش 4 میلیارد و 510 میلیون تومان، ورزش و جوانان یک میلیارد و 250 میلیون تومان، کشاورزی 5 میلیارد و 60 میلیون تومان، عمران شهری 6 میلیارد و 850 میلیون تومان، میراث فرهنگی و گردشگری 500 میلیون تومان، فرهنگ و هنر 895 میلیون تومان، عمران روستایی 5 میلیارد و 544 میلیون و 500 هزار تومان، صنعت 600 میلیون تومان و سایر موارد نیز 6 میلیارد و 130 میلیون تومان است.

این اظهارات در حالی از قول فرماندار بیجار رسانه‌ای شده، که وی اوایل مردادماه امسال در سخنانی در حضور استاندار کردستان عنوان کرده بود: «بیجار از نظر امکانات تفریحی و گردشکری از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است که متاسفانه هیچگونه فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته است».

فرماندار بیجار 5 مرداد ماه امسال از پتانسیل‌های بالای گردشگری بیجار سخن گفته و با ابراز تأسف عنوان کرده که در این زمینه «هیچگونه» فعالیتی در شهرستان انجام نشده و کمتر از دو ماه بعد از آن اظهارات، در حالی مدعی شده که «برای تقسیم اعتبارات، سعی کردیم تمام بخش‌ها را ببینیم» که از حدود 40 میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان تنها 500 میلیون تومان به میراث فرهنگی و گردشگری بیجار اختصاص یافته است!

اگر قبول کنیم که «میراث فرهنگی» زیرمجموعه‌های بسیاری دارد ـ که چاره‌ای هم جز قبول آن نداریم ـ معلوم نیست از همان اعتبار اندک 500 میلیونی چه میزان به «میراث فرهنگی» بیجار اختصاص می‌یابد و چه مقدار برای بخش «گردشگری» باقی می‌ماند.

«زندیه» در بخشی از سخنانش ـ آنجا که گفته «طبق نظرات ما» ـ نظر خود را در تقسیم اعتبارات دخیل اعلام کرده ولی روشن نکرده که با وجود اظهارات مردادماهش این «نظرات» چه بوده که نتیجه‌اش تقسیم بودجه شهرستان به شیوه فعلی شده و چرا پتانسیل‌های موجود در حوزه گردشگری در اولویت‌بندی تقسیم بودجه لحاظ نشده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار