مدیرعامل غله کردستان خبر داد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از خرید ۸۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۲۹۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 17 September 2016

به گزارش تابناک کردستان، جمال صالحی در گفت‌وگو با مهر از خرید ۸۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۸ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به وضعیت ادامه خرید تضمینی گندم در استان کردستان، گفت: کشاورزان استان می‌توانند گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوها و انبارهای دولتی تحویل دهند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان کردستان را هزار و ۸۳ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: تاکنون ۸۵ میلیارد تومان آن به عبارتی تنها ۸ درصد این مطالبات به گندمکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت بهای گندم خریداری شده در استان کردستان، گفت: از تاریخ ۳ لغایت ۱۹ تیرماه امسال ۵۰ درصد و از ۱۹ تا ۲۲ تیرماه هم ۳۰ درصد مطالبات هریک از کشاورزان استان پرداخت شده است.

صالحی با اشاره به اینکه کردستان رتبه چهارم خرید و تولید گندم در کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته میزان خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان ۵۹ درصد رشد داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار