مدیرکل منابع طبیعی کردستان خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان گفت: : میزان آتش سوزی در مراتع استان کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 49 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۹۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 08 September 2016
به گزارش تابناک کردستان، پیمان باباپیری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: میزان آتش سوزی در مراتع استان کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 49 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: این آتش سوزی‌ها بیشتر در مناطق جنگلی شهرستان‌های بانه و مریوان اتفاق افتاده و با توجه به واکنش سریع ماموران یگان حفاظت و جوامع محلی در فاصله زمانی بسیار کوتاهی خاموش شدند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان تصریح کرد: اقدام به موقع و سریع در خاموش کردن این آتش سوزی‌ها بویژه در مناطق جنگلی ضمن ممانعت از گسترش آتش‌سوزی سبب می‌شود که به درختان آسیب‌های جدی وارد نشود.

وی گفت: جنگل‌های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی هستند در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و برای رشد و احیای هر اصله درخت بلوطی که دچار آتش سوزی می‌شود، حدود 50 سال زمان لازم است.

باباپیری افزود: کشاورزان پس از برداشت محصولات از آتش زدن پس چر مزارع خودداری کنند، چون این کار علاوه بر این که مواد آلی و موجودات مفید خاک را از بین می‌برد، موجب سرایت آتش به مراتع همجوار و از بین رفتن علوفه احشام و تخریب ساختمان خاک نیز می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار