مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اختلاس میلیاردی تعاونی‌های مرزنشین که از طریق برخی از رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده، هنوز ثابت نشده و پرونده متهمین در جریان است.
کد خبر: ۲۸۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 03 September 2016

به گزارش تابناک کردستان، ابوبکر یاره امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اختلاس میلیاردی تعاونی‌ها در کردستان اظهار کرد: اختلاس میلیاردی هنوز ثابت نشده و پرونده برای متهمین تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در تکمیل سخنان مدیر تعاون این دستگاه گفت: این موضوع در شورای مبادلات مرزی مطرح و هیئت کارشناسی برای بررسی آن انتخاب شده است و با جدیت نواقصی که در این تعاونی‌ها وجود دارد در حال رفع شدن است.

احمد رشیدی با بیان اینکه هنوز هیچ خیانتی در این زمینه ثابت نشده است، گفت: 19 تعاونی مرزنشین در کردستان در رابطه با این پرونده اختلاس بازخواست و بخش قابل توجهی از مدیران آنها نیز که دوره مأموریت‌شان به پایان رسیده است، عوض شده‌اند.

بر اساس گزارش فارس، در حالی رشیدی مدیرکل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان و مدیر بخش تعاون این دستگاه ادعا می‌کنند هنوز خیانتی در این زمینه ثابت نشده است که معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در 24 اسفندماه سال گذشته در ر دوازدهمین جلسه اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که اکنون 173 روز از آن می‌گذرد با اشاره به آمار اولیه 197 هزار نفری مرزنشینان دارای کارت در شعاع 20 کیلومتری مرزهای استان، گفته است: این آمار در بررسی‌های بعدی به 147 هزار نفر کاهش یافته که از تخفیف 40 درصدی پرداخت عوارض برخوردار هستند.

علیرضا آشناگر در همین نشست افزوده است: در یک برآورد دو ساله از مرز بانه و مریوان بیش از 23 میلیارد تومان برای تعاونی‌های مرزنشین تخفیف عوارض گمرکی صورت گرفته که حتی یک ریال آن به مرزنشینان نرسیده است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار