توسط مسئول امور استان‌های مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری مطرح شد
مسئول امور استان‌های مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری در پاسخ به سؤالی درباره دلیل عدم حضور گروه‌هایی نمایشی از استان‌هایی چون کردستان در دومین مهرواره تئاترماه‌ حوزه هنری گفت: اگر از برخی استان‌ها گروهی حضور ندارد به خاطر نداشتن فعالیت عمده تئاتری بوده است.
کد خبر: ۲۸۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ 30 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، توحید معصومی در نشست ‌خبری دومین مهرواره تئاترماه‌ حوزه هنری اظهار کرد: باوری در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری وجود دارد که پایه و اساس اعتلای تئاتر کشور را حمایت از تئاتر شهرستان‌ها می‌داند.

وی گفت: اگر خواهان رسیدن تئاتر به عرصه‌های درخشان تری هستیم، ضرورت دارد با انجام اقدامات و برنامه‌های متعددی، انگیزه هنرمندان شهرستانی را بالا ببریم.

مسئول امور استان‌های مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری با اشاره به برنامه‌های دومین مهرواره تئاترماه‌ حوزه هنری تصریح کرد: در این دوره از مهرواره تئاترماه، ٩ گروه برگزیده از ٩ استان کشور شامل: چهارمحال و بختیاری، اصفهان، گیلان، البرز، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان، قزوین و همدان به روی صحنه خواهند رفت.

وی به تنوع آثار در این دوره هم اشاره کرد و گفت: آثاری با موضوعات اجتماعی، دفاع مقدس ، مذهبی و عاشورایی روی صحنه می‌رود که برگزیده‌های بیست و چهارمین دوره جشنواره‌های منطقه‌ای و سراسری سوره ماه و نیز تولیدات حوزه‌های هنری استان‌ها هستند.

معصومی به تسهیلات در نظر گرفته شده برای گروه‌های حاضر پرداخت و گفت: اختصاص یافتن کمک هزینه‌ای به مبلغ ۵ میلیون تومان، اسکان گروه‌ها و تهیه اقلام تبلیغاتی شامل بنر و بروشور و پوستر و نصب و توزیع آنها ازجمله تسهیلاتی است که از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تدارک دیده شده و هزینه ایاب و ذهاب نیز توسط مراکز استانی مربوطه لحاظ‌ خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا شاهد حضور گروه‌هایی نمایشی از برخی استان‌ها ازجمله استان‌های غرب کشور همچون کردستان نیستیم خاطر نشان کرد: اگر از برخی استان‌ها گروهی حضور ندارد به خاطر اهتمام کمتر این مراکز استانی در تولید و اجرای نمایش‌های قابل توجه و نداشتن فعالیت عمده تئاتری بوده است.

مسئول امور استان‌های مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری و دبیر دومین مهرواره تئاترماه حوزه هنری گفت:این خلأ از مطالبات ما از آنان هم هست.

دیباچه


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار