معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور به اعلام جزئیات توزیع کتب درسی دانش آموزان پرداخت و گفت: توزیع کتب درسی دانش آموزان دبیرستانی در استان‌ها از 20 شهریور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۸۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 29 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، حسین طلایی‌زواره در نشستی خبری با بیان اینکه تالیف 140 عنوان کتاب و محتوای جدید در طول تاریخ 30 ساله سازمان پژوهش بی‌سابقه بود، اظهار کرد: همکاران ما با تلاش جهادگونه به گونه‌ای کتب درسی را آماده کرده‌اند تا اول مهر ماه بدون استرس و تکدر خاطر برای دانش آموزان و اولیا آغاز شود.

وی گفت: بالغ بر 134 میلیون جلد کتاب درسی در بیش از 1000 عنوان تولید شده است.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه برای سال تحصیلی 95-96 دو شیوه توزیع کتب مدنظر بود، تصریح کرد: در مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم کتب درسی همانند گذشته از طریق کتابفروشی‌ها توزیع می‌شود. بارگیری، ارسال و توزیع کتب در استان‌ها از 15 شهریور شروع می‌شود و توزیع کتاب از طریق کتابفروشی‌ها در استان‌ها از 20 شهریور صورت می‌گیرد.

وی گفت: ثبت نام کتب درسی هنوز هم ادامه دارد و دانش آموزانی که در سامانه سناد ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند با درج کد ملی، شماره دانش آموزی و شماره شناسنامه وارد سامانه ثبت کتب درسی شوند و سفارش خود را انجام دهند و پس از پرداخت وجه کتاب از طریق شبکه‌های شتاب، کد رهگیری دریافت و کتب خود را اول مهرماه از مدارس دریافت کنند.

طلایی‌زواره با بیان اینکه تا کنون چند مرحله مهلت ثبت نام کتب درسی تمدید شده است افزود: 12 شهریورماه آخرین روزی است که دانش آموزان و اولیا می‌توانند به سامانه ثبت نام کتب مراجعه و سفارش خود را ثبت کنند.

وی خاطر نشان کرد: از 13 شهریورماه بارگیری و توزیع کتب در مدارس شروع می‌شود و طبیعی است که تا فرآیند توزیع به اتمام نرسد نمی‌توانیم توزیع مجدد کتاب را داشته باشیم بنابراین کسانی که دیر ثبت نام می‌کنند کتب خود را با تاخیر دریافت خواهند کرد، از خانواده‌ها و دانش آموزان می‌خواهیم طی چند روز باقیمانده تا 12 شهریور حتما ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی‌شان را انجام دهند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور از بارگذاری برخی کتب راهنما و بسته‌های آموزشی معلمان در این سامانه خبر داد و گفت: سامانه از 10 شهریورماه برای معلمان نیز در دسترس است تا بتوانند به صورت تک درس برخی کتب را ثبت نام و دریافت کنند. همچنین ویژه‌نامه‌ای برای معلمان پایه دهم طراحی شده و فیلم‌های آموزشی و کتاب راهنمای معلم نیز قابل بهره برداری است.

تابناک


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار