وزیر آموزش و پرورش در سنندج:
وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان کردستان گفت: سال گذشته 100 مدرسه در کشور با یک دانش‌آموز دایر بوده و این اقدام در توسعه عدالت آموزشی اثرگذار بوده و این دولت با افتخار اعلام می‌کند هیچ‌کس در کشور به دلیل نبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم نشده است.
کد خبر: ۲۸۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 28 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، علی‌اصغر فانی ظهر امروز در نشست با فرهنگیان استان کردستان در سنندج با تمجید از جایگاه فرهنگیان کردستان اظهار کرد: فرهنگیان این استان با تعصب معلمی، اسلامی، و ایرانی افتخارات فراوانی را در کشور به نام خود ثبت کرده‌اند.

وی به وعده‌های رئیس جمهور قبل از انتخابات اشاره کرد و گفت: روحانی به همه وعده‌هایی که قبل از انتخابات به مردم داد همچنان پایبند است.

وعده تشکیل «دولت پاکدستان و راستگویان» محقق شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این وعده روحانی که «من دولت پاکدستان و راستگویان را تشکیل می‌دهم» خاطر نشان کرد: همه ما اکنون شاهد تحقق این وعده رئیس جمهور هستیم.

وی گفت: با وجود مشکلات فراوان و وضعیت نامناسبی که در ابتدای آغاز به کار دولت با آن مواجه بودیم، دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف بویژه در دیپلماسی فوق‌العاده عمل کرد و به برکت تدبیر این دولت ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی اکنون دیگر مطرح نیست.

اکنون جمهوری اسلامی حضور کارشناسی و کارگشایی در معادلات جهانی دارد

فانی به نقش آفرینی ایران در جهان در سایه سیاست‌های دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: در مقطع زمانی حاضر جمهوری اسلامی حضور کارشناسی و کارگشایی در معادلات جهانی دارد و همه دنیا ایران را به عنوان یک قدرت تأثیرگذار پذیرفته است.

وی به مذاکرات هسته‌ای با 6 قدرت جهانی اشاره و اظهار کرد: تیم هسته‌ای در مذاکرات توفیقاتی مهم به دست آورد و برجام به فرجام رسید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مقطعی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد کشور با تورم 40 درصد مواجه بود و قیمت کالاها روزانه و بعضاً ساعاتی افزایش پیدا می‌کرد که این وضعیت امروز ساماندهی شده و تورم به 9 درصد کاهش پیدا کرده است.

رسیدن به رشد 4 درصد زمینه‌های خروج از رکود را نشان می‌دهد

وی افزود: رشد اقتصادی کشور در ابتدای کار دولت یازدهم 6.8- درصد بود و امروز کشور به رشد 4 درصد دست پیدا کرده و این مهم زمینه‌های خروج از رکود را نشان می‌دهد.

فانی با اشاره به اینکه اولویت امروز کشور مباحث اقتصادی است تصریح کرد: امروز در کشور مشکل اشتغال وجود دارد و حل این مشکل در گرو تحقق رشد اقتصادی است.

وی به فراهم شدن زیرساخت‌ها در کشور و همچنین استان کردستان اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی و همچنین استان کردستان در حال آماده شدن برای رسیدن به رونق بیشتر است.

وزیر آموزش و پرورش به برخی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: آرامش ایجاد شده در میان مردم و امید به آینده از دستاوردهای مهم دولت یازدهم هستند.

وی به توفیقات دولت در بحث اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره و خاطر نشان کرد: به یاری خداوند و با برنامه‌ریزی مناسب دولت، در بخش کشاورزی بعد از 12 سال در تولید گندم خودکفا شده‌ایم.

فانی به برنامه‌های دنبال شده در وزارت آموزش و پرورش در عمر سه ساله دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: تلاش ما در درجه اول این بوده که عدالت آموزشی را در کشور توسعه داده و امکانات را برای دسترسی همه آحاد به آموزش و پرورش فراهم کنیم.

سال گذشته 100 مدرسه در کشور با یک دانش‌آموز دایر بوده است

وی به خدمات آموزشی ارائه شده در کشور اشاره کرد و افزود: سال گذشته 100 مدرسه در کشور با یک دانش‌آموز دایر بوده و این اقدام در توسعه عدالت آموزشی اثرگذار بوده و این دولت با افتخار اعلام می‌کند هیچ‌کس در کشور به دلیل نبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم نشده است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: سال گذشته 400 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه در مدارس شبانه‌روزی تحصیل کرده‌اند که اداره این مدارس هزینه‌های زیادی برای دولت داشته است.

وی به افزایش اعتبارات مصوب دولت یازدهم برای وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اعتبارات جاری آموزش و پرورش در عمر سه ساله دولت یازدهم 82 درصد رشد داشته است.

میانگین دریافتی فرهنگیان در دولت یازدهم بیش از 84 درصد رشد یافته است

فانی به پرداخت حق نوار مرزی از تیرماه 94 اشاره کرد و افزود: میانگین دریافتی فرهنگیان در دولت یازدهم بیش از 84 درصد رشد یافته و سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه دولت هم در سه سال اخیر به میزان 2.7 درصد افزایش پیدا کرده و همه اینها وقوف دولت به اهمیت آموزش و پرورش را ثابت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت خود را مکلف به ارتقای معیشت معلمان می‌داند و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد اظهار کرد: اما نباید انتظار حل مشکلات چندین 10 ساله را از دولتی با عمر سه سال داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از خواسته‌های به حق معلمان حتی از دوران قبل از پیروزی انقلاب افزایش حقوق و مزایا بود و یکی از کارهای مهم این دولت افزایش حقوق معلمان بوده به گونه‌ای که این افزایش حقوق خیلی بیشتر از تورم سالانه بوده است.

تلاش می‌کنم منزلت، هویت و معیشت معلمان تأمین شود

وی افزود: خود را نماینده معلمان در بدنه دولت میدانم و تلاش می‌کنم منزلت، هویت و معیشت معلمان تأمین شود و اطمینان دارم دولت هم در این راه مار ار یاری خواهد کرد.

فانی به مشکلات وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت پاداش پایان خدمت سال 93 اشاره و خاطر نشان کرد: پرداخت پاداش بازنشستگان سال 93 به یک هزار و 50 میلیارد تومان بودجه نیاز داشت که برای پرداخت پاداش، 900 میلیارد تومان وام از دو بانک اخذ و پاداش بازنشستگان 93 پرداخت شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز جذب نیرو توسط وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 10 هزار مجوز پذیرش از طریق دانشگاه فرهنگیان اخذ شده که این افراد در سال 99 به مجموعه آموزش و پرورش اضافه می‌شوند، همچنین امسال مجوز پذیرش 10 هزار نفر لیسانس هم اخذ شده که این افزاد هم پس از گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان در سال 96 به نیروهای آموزش و پرورش اضافه می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دو سیاست بومی‌گزینی و اولویت استخدام برای فرزندان همکاران فرهنگی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد افزود: از دو سال پیش تاکنون در دانشگاه فرهنگیان فرزندان همکاران با شرایط مساوی در اولویت استخدام هستند.

پیگیری اجرای طرحی شبیه رتبه‌بندی برای 40 هزار نیروی خدماتی آموزش و پرورش

فانی به وضعیت نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش اشاره و خاطر نشان کرد: 40 هزار نیروی خدماتی در این وزارتخانه خدمت می‌کنند که تاکنون کاری برای آنها انجام نشده ولی پیگیر هستیم برای این نیروها هم طرحی شبیه رتبه‌بندی را پیاده کرده و خدماتی به آنها ارائه کنیم.

وی به پیگیری آموزش زبان‌های محلی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طرحی برای این کار تهیه به رئیس جمهور ارائه شده که امیدواریم پیگیری و ابلاغ شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حکم مقام معظم رهبری برای عضویت وزیر آموزش و پرورش در شورای عالی فضای مجازی افزود: فضای مجازی نیاز به کار جدی دارد و حکم رهبر معظم انقلاب هم نشان دهنده حساسیت موضوع از نظر ایشان است.

فانی از استاندار کردستان خواست در تأمین بودجه عمرانی به آموزش و پرورش کمک کند و وعده داد به هر میزان اعتبار عمرانی در استان برای آموزش و پرورش تأمین شود آن را از محل اعتبارات ملی جبران کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار