استاندار کردستان مطرح کرد
استاندار کردستان از رشد 400 درصدی جذب سرمایه گذار خارجی در استان در طول سه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 27 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی امروز در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان اظهار کرد: در کردستان فضا برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی فراهم است و در حال حاضر پنج سرمایه گذار خارجی در استان فعالیت دارند.

وی گفت: در ابتدای کار دولت یازدهم سرمایه گذار قزاقستانی که بر روی پروژه طلای ساریگونی قروه کار می کرد در حال واگذاری پروژه بود اما با تلاشی که طی دو سال و نیم در این دولت انجام شد این واحد راه اندازی و در بهمن ماه به تولید رسید.

استاندار کردستان تصریح کرد: در این مدت 4 سرمایه گذار دیگر نیز کار خود را در پروژه های معدن، سیگار سقز و ساخت مجتمع های مسکونی تجاری آغاز کرده‌اند و هم اکنون در استان فعالیت دارند.

وی گفت: در 3 سال اخیر و در دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته با رشد 400 درصدی افزایش جذب سرمایه گذار خارجی در استان روبرو بوده‌ایم.

زاهدی به دو پروژه مینی پالایشگاه مریوان و پتروشیمی بیجار اشاره کرد و گفت: پالایشگاه مریوان هم اکنون از پیشرفت برخوردار است و امید می‌رود صندوق ذخیره فرهنگیان پس از این پالایشگاه کار پتروشیمی بیجار را نیز انجام دهند.

منبع: ایرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار