فانی: طبق ارزیابی‌های دولت، آموزش‌ و پرورش از وزارتخانه‌های بسیار موفق بوده است
وزیرآموزش‌وپرورش درسفر به‌کردستان درحالی مدعی‌شده «طبق شاخص‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته دردولت تدبیروامید وزارت آموزش‌وپرورش یکی از وزارتخانه‌های بسیارموفق بوده است» که طرح استیضاح وی به امضای 77نماینده رسیده وتوضیحاتش درجلسه باطراحان استیضاح هم قانع‌کننده نبوده است.
کد خبر: ۲۸۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 27 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، چهار روز قبل، یعنی عصر روز دوم شهریور، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جلسه‌ای با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان امضاء‌کننده طرح استیضاح وی برگزار کرد که بر اساس گزارش‌های منتشر شده از جلسه مذکور، وزیر آموزش و پرورش به سؤالات طراحان استیضاح و برخی نمایندگان پاسخ داد که توضیحات وی قانع کننده نبود.

بر این اساس، فانی بعد از تعطیلات تابستانی مجلس، برای دادن پاسخ به سؤالات نمایندگان، موظف به حضور در یکی از جلسات علنی مجلس است و در صورتی که استیضاح وی در یکی از جلسات علنی مجلس مطرح شود، استیضاح وزیر آموزش و پرورش نخستین استیضاح مجلس دهم خواهد بود.

متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش که به امضای 77 تن از نمایندگان مجلس رسیده به شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام، به‌استناد ماده 222 و 223 آیین‌نامه داخلی مجلس و در اجرای اصل 89 قانون اساسی بدین وسیله طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش برادر گرامی جناب آقای دکتر فانی با 64 امضا تقدیم می‌گردد.

نظر به مشکلات زیر در حوزه وظایف وزیر، اینجانبان امضاکنندگان درخواست اعلام وصول استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش را داریم:

1. ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش

2. ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش

3. ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت جهت تأمین منابع مورد نیاز برای هزینه‌های موجود مدارس و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل 30 قانون اساسی

4. ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آنها به‌مراتب از متوسط کشور کمتر است

5. ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت جهت تأمین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته به امتیازاتی مشابه سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها به فرهنگیان

6. ناتوانی وزیر در حذف تفاوت حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که نسبت به آموزش و پرورش از حساسیت کمتری برخوردارند.

7. عدم اقدام جدی و مؤثر در جهت تدوین و ارائه نقشه راه و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علی‌رغم اعلام در برنامه پیشنهادی خویش

8. عدم وجود رویکرد جدی و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه

9. نداشتن برنامه مدون، مؤثر و عملیاتی برای غنی سازی و ارتقای بهره‌وری برنامه‌های آموزشی و پرورشی و کیفیت بخشی در محتوای آموزشی و استقرار و توسعه نظام آموزشی به‌خصوص در مدارس شبانه‌روزی، چندپایه، ابتدایی و پیش‌دبستانی در مناطق محروم، روستایی،‌ عشایری و مرزی

10. نداشتن برنامه و نظام مشخص و مؤثر در استقرار نظام پویا و جامع رصد، نظارت،‌ ارزیابی و پایش مستمر برنامه‌ها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و کیفی نیروی انسانی.

در این شرایط، علی اصغر فانی امروز در سفر به کردستان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در سنندج مدعی شده «طبق شاخص‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌های بسیار موفق بوده است.»

باید منتظر ماند و دید نمایندگان طرح کننده استیضاح وزیر آموزش و پرورش می‌توانند سایر نمایندگان را برای عزل فانی با خود همراه کنند و یا وزیر آموزش و پرورش با طرح نکاتی از جنس آنچه امروز در سنندج مطرح کرد و البته ارائه مستندات برای آنها، موفق می‌شود اعتماد اکثریت مجلس را برای ماندن در وزارتخانه کلیدی آموزش و پرورش جلب کند.




اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
براستی بدترین و ناکارامد ترین وزیر آموزش و پرورش در طول 37 سال انقلاب اسلامی این وزیر بوده است چه موفقیتی تمام مدارس اگر مشارکت مردمی نباشد باید درب شان بسته شود.
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
بالای ۸۲درصد مجموعه نیروهای وزارت آموزش و پرورش از این وزیر ناراضی هستند
بازنشسته فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
ادر سه سال دولت آقای روحانی وزرای ناتوان مانند فانی و مدیران نجومی و میلیاردی عرصه را بر مردم تنگ کردند و تبعیض مضاعفی ایجاد شده است نمونه عینی آن وضعیت بازنشستگان فرهنگی است که از تبعیض و بی عدالتی ایجاد شده می نالند و کسی پاسخگو نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار