معاون شرکت گاز کردستان:
معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان از بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 62 پروژه گازرسانی در کردستان هم‌زمان با هفته دولت خبر داد و گفت: امسال 76 طرح گازرسانی در کردستان در دست اجرا است که با بهره‌برداری این پروژه‌ها 100 روستای کردستان تا پایان سال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۲۸۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 21 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، احمد فعله‌گری در نشست تودیع و معارفه رئیس شرکت گاز قروه در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در ایام هفته دولت پروژه گازرسانی به 62 روستای استان با اعتباری حدود 190 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: با به بهره برداری رسیدن این پروژه ها 4 هزار و 863 نفر به مجموع مصرف کنندگان گاز طبیعی در کردستان افزوده می‌شود و در مجموع 77 درصد از جمعیت روستایی این استان از تسهیلات گاز طبیعی برخوردار می شوند که میانگین کشوری این رقم70 درصد است.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان به برنامه‌های در دست اجرا شرکت گاز استان اشاره و تصریح کرد: امسال 76 طرح گاز رسانی در کردستان در دست اجرا است که با بهره‌برداری این پروژه‌ها 100 روستای کردستان تا پایان سال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی گفت: 900 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها در استان مصوب شده که تاکنون 330 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

فعله‌گری تعداد روستاهای گاز دار استان کردستان را نیز 999 روستا اعلام کرد و افزود: 100 روستای دیگر نیز تا پایان سال به این تعداد افزوده می شود.

وی خاطر نشان کرد: میزان انشعابات نصب شده در سال جاری در استان کردستان نیز 4 هزار و 300 انشعاب بوده است که 90 درصد این انشعابات در روستاهای استان است.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان با بیان اینکه 99.9 درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار است گفت: از 29 شهر استان کردستان، 28 شهر گازرسانی شده که چناره مریوان به عنوان تنها شهر مصرف کننده سوخت مایع به دلیل قرارگیری در زیر مخزن سد از این نعمت محروم است.

وی افزود: 436 هزار تعداد مشترکین گاز طبیعی شهری و روستایی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی در کردستان هستند که از این تعداد 112 هزار مشترک در روستاها ساکن هستند.

فعله گری با اشاره به اشتراک پذیری 203 مورد در بخش صنعت و مصارف عمده افزود: در حال حاضر 52 جایگاه عرضه سوخت سی ان جی در کردستان فعال است که در سال جاری یک جایگاه مربوط به اداره اوقاف و امور خیریه بهره برداری شد و دو جایگاه دیگر در دست اجرا است.

وی میانگین ضریب نفوذپذیری گاز طبیعی در سطح استان را 91 درصد اعلام کرد و افزود: امسال تا پایان تیرماه 780 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز کردستان با اشاره به طرح جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع در واحدهای صنعتی در سطح استان خاطر نشان کرد: تا کنون بیش از 60 درصد از مرغداری‌های کردستان به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند که این میانگین در کشور رقم 40 درصد است.

منبع: ایرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار