رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در شهرستان سقز 72 واحد تولیدی غیرفعال وجود دارد که فقط 16 واحد از آنها قابل راه‌اندازی است.
کد خبر: ۲۸۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 19 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، محمد دره‌وزمی در بیست و پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رقابت‌پذیر کردستان در سالن 29 گولان سقز اظهار کرد: در شهرستان سقز 72 واحد تولیدی غیرفعال وجود دارد که فقط 16 واحد از آنها قابل راه‌اندازی است.

وی گفت: از 155 واحد که پروانه بهره‌برداری برای فعالیت صنعتی در سقز گرفته‌اند، 60 واحد فعال صنعتی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند و 23 واحد نیمه فعال هم وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تصریح کرد: در شهرستان سقز 26 واحد که دارای پروانه بهره‌برداری هستند گرچه سوله و ساختمان کارگاه را آماده کرده‌اند ولی تاکنون فعالیت صنعتی خود را شروع نکرده‌اند.

وی گفت: برای رفع موانع تولید، راه اندازی تعدادی واحد صنعتی غیرفعال و قابل راه‌اندازی دوباره در استان کردستان و اجرای چند طرح صنعتی و کشاورزی، مبلغ 178 میلیارد ریال سرمایه در گردش و تسهیلات مصوب شد.

دره‌وزمی با بیان اینکه یکی از کار ویژه‌های اصلی فرمان مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، بحث راه‌اندازی دوباره واحدهای صنعتی است، افزود: بانک‌ها باید در راستای رفع موانع تولید، سعه صدر و تعامل بیشتری با سرمایه گذاران داشته باشند.

وی در خصوص تعداد واحدهای دارای پروانه در کردستان خاطر نشان کرد: یک هزار و 47 واحد پروانه بهره‌برداری صادر شده که 242 واحد از آنها نیمه فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه برای اخذ تسهیلات باید واحدهای صنعتی در سایت «بهین یاب» ثبت نام کنند، گفت: تعداد 170 طرح صنعتی و 480 طرح کشاورزی در این سایت ثبت نام کرده‌اند که روند ثبت نام مناسب ولی روند پرداخت نامناسب است.

منبع: ایرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار