استاندار کردستان خبر داد
استاندار کردستان از تامین زمین برای احداث باغ‌ موزه دفاع مقدس در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۲۷۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 17 August 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تامین زمین برای احداث باغ‌ موزه دفاع مقدس در سنندج خبر داد.

وی گفت: زمینی در حاشیه رودخانه قشلاق که متعلق به امور آب استان است برای احداث باغ ‌موزه دفاع مقدس در نظر گرفته ‌شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه باید از تجارب استان‌های دیگر در طراحی و ساخت این باغ ‌موزه استفاده شود تصریح کرد: امیدواریم هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس عملیات اجرایی باغ ‌موزه دفاع مقدس آغاز شود.

وی یکی از مهم‌ترین داشته‌های کشور را ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: جنگ تحمیلی و ارزش‌های دفاع مقدس که توسط مردم و رزمندگان فداکار آفریده شد موضوعی فراموش ناشدنی و ماندگار در تاریخ کشور است.

زاهدی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نهادها در قبال ارج نهادن به ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت دارند افزود: همه باید تلاش کنند که برنامه‌های هفته دفاع مقدس و آثار و تبعات فرهنگی آن به‌خوبی به جامعه منتقل شود.

وی خواستار برگزاری باشکوه مراسم‌های هفته دفاع مقدس در سراسر استان شد و اظهار کرد: مجموعه برنامه‌ها باید در شأن مردم کردستان و جان‌فشانی‌های ایثارگران باشد.

استاندار کردستان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس و ارزش‌های آن نه یک پروژه بلکه یک پروسه ادامه‌دار و همیشگی است گفت: بسیاری از مسائل و رویدادهای دوران دفاع مقدس باقیمانده است که باید برای انتقال به نسل‌های آینده مکتوب شود.

وی به تأثیر مکتوب‌سازی رویدادهای دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: سازمان‌ها و نهادهایی نظیر ارشاد اسلامی، شهرداری سنندج، کانون پرورش فکری، فرمانداری سنندج، میراث فرهنگی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص چاپ کتاب مربوط به دفاع مقدس همکاری کنند.

زاهدی موضوع ایجاد یادمان شهدا در استان را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: معتقدم به ‌جای احداث چندین یادمان کوچک در نقاط مختلف استان سعی شود در هر شهرستان یک یادمان ماندگار احداث کنیم.

وی با بیان اینکه یادمان شهدا باید همیشه و در طول سال محل مراجعه مردم باشد گفت: فیزیک و نوع طراحی یادمان‌ها باید زیبا و جذب‌کننده مردم باشد.

استاندار کردستان افزود: راه دسترسی به یادمان‌ها باید به ترتیب اولویت ایجاد شود تا مردم هنگام مراجعه به آن یادمان‌ها دچار سختی نشوند.

وی از تمامی دستگاه‌ها و نهادها خواست برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته دفاع مقدس تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار