جانشین فرمانده انتظامی کردستان خبر داد
جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری عامل انفجار خودرو گشت یگان امداد مریوان که موجب شهادت یکی از ماموران پلیس شده بود، پس از گذشت 16 ساعت از حادثه خبر داد.
کد خبر: ۲۷۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 15 August 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جعفر آژنگ اظهار کرد: عامل انفجار خودرو گشت یگان امداد مریوان که در نوزدهم مردادماه با پرتاب شیء انفجاری به داخل خودرو موجب شهادت ستوان سوم «عبدالله مروتی» و زخمی شدن دو نفر دیگر از همکاران وی شده بود طی گذشت 16 ساعت از وقوع حادثه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی گفت: با بررسی صحنه حادثه و استخراج فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته، یک نفر مظنون شناسایی و در یک عملیات از پیش طراحی شده دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: در بازرسی از منزل مظنون مقادیری مشروبات الکلی، افشانه دفاع شخصی،قمه و چندین سیم کارت به دست آمد.

وی گفت: با دعوت از برخی افراد مورد اطمینان و تطابق عکس و فیلم و رویت آنها توسط معتمدان و همچنین مواجهه حضوری بین مظنون اصلی و مجروحان این حادثه در بیمارستان فجر مریوان و شناسایی تصاویر متعلق به متهم در فیلم‌های ضبط شده توسط دو نفر از نزدیکان وی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس، فرد مظنون عامل اصلی حادثه فوق شناخته شد و همراه با ادله، مدارک، شواهد و مستندات کافی به مقام قضایی تحویل داده شد.

آژنگ افزود: در پایان تحقیقات، مقام قضایی با توجه به محتویات و ادله موجود در پرونده و رجوع به سوابق مجرمانه قبلی متهم از قبیل اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در یکی از گروهک‌های معاند نامبرده را به اتهامات انتسابی از جمله محاربه، قتل عمد، ایراد ضرب و جرح عمدی ماموران، تخریب اموال سازمانی و دولتی، اخلال در نظم عمومی، نگهداری مشروبات الکلی، نگهداری افشانه دفاع شخصی و تجهیزات پلیسی تفهیم و با قرار بازداشت موقت به زندان مرکزی مریوان منتقل کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار