چرا خط و نشان کشیدن کارگر نیست؟
عدم شرکت مدیران در جلسات مختلف استان کردستان موضوع تازه‌ای نیست و خط و نشان کشیدن برای این مدیران هم تقریباً سابقه‌ای به درازای عمر دولت یازدهم در کردستان دارد اما ظاهراً موضوع «عدم شرکت اکثر مدیران کل در جلسه کارگروه سلامت»، امروز بار دیگر معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان را بر آن داشته این مدیران را تهدید به «برخوردهای قانونی» کند.
کد خبر: ۲۷۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 15 August 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه توجه به سلامت شهروندان و سالم‌سازی محیط از مهم‌ترین موضوعات است اظهار کرد: با توجه به اینکه زباله‌های تولید شده در بیمارستان‌ها جزو زباله‌های خطرناک به شمار می‌روند لازم است دستگاه‌های متولی دراین‌باره حساسیت و جدیت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هم اکنون در مراکز درمانی شهرستان‌های استان زباله‌های عفونی به صورت استاندارد و با بهره‌گیری از تجهیزان بی خطرساز مستقر در آن مراکز انجام می‌گیرد گفت: لازم است برای اطمینان بخشی به شهروندان گزارش کامل و مبسوطی از نحو جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی و چگونگی بی خطرسازی و ضدعفونی آنها تهیه و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان توجه به جمع‌آوری صحیح و تفیکیک زباله از مبدأ را حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: شهرداری و سازمان بازیافت زباله باید تفکیک زباله را از درب منازل در دستور کار قرار دهند چرا که از همین زباله با برنامه‌ریزی و ایجاد امکانات موردنیاز می‌توان ثروت تولید کرد.

وی خروج بخشی از بیماران استان برای معالجه به استان‌های همجوار را مورد توجه قرار داد و گفت: بنا به گزارشی که در این رابطه تهیه‌ شده حدود 20 درصد از بیماران کردستانی برای معالجه به دیگر استان‌ها می‌روند.

آشناگر افزود: بر اساس همین گزارش اثرات منفی اقتصادی و خسارت وارده به سیستم درمان و بیمه‌ها که از همین مراجعه بیماران به دیگر استان‌ها ناشی می‌شود رقمی در حدود 2 هزار میلیارد ریال است .

وی اظهار کرد: باید با جذب فوق تخصص، متخصص و امکانات درمانی مورد نیاز تا حد زیادی از میزان این مراجعات به خارج از استان کاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان عدم شرکت اکثر مدیران کل در جلسه کارگروه سلامت را غیرقابل قبول خواند و گفت: علاوه بر برخوردهای قانونی که در این زمینه صورت خواهد گرفت از این به بعد مدیران خود باید به همراه کارشناس مربوطه در جلسات مربوط به بخش سلامت شرکت کنند و هرگونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفتنی نخواهد بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار