مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه علاوه بر وجود نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه دیزلی ۲۵ مگاواتی در استان وجود دارد که تنها نیروگاه دیزلی منطقه غرب کشور است گفت: نیروگاه دیزلی نقش ویژه‌ای به عنوان نیروگاه راه‌انداز در زمانی که نیروگاه سیکل ترکیبی از مدار خارج شود، ایفا خواهد کرد.
کد خبر: ۲۷۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱ 13 August 2016

به گزارش تابناک کردستان، مصطفی نجفیان امروز در مصتاحبه با خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان در سنندج به بیان گزارشی از وضعیت صنعت برق در استان پرداخت و اظهار کرد: از لحاظ وضعیت تولید برق، هم اکنون استان دارای نیروگاه سیکل ترکیبی با قدرت ۹۳۶ مگاوات است.

وی گفت: علاوه بر وجود نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه دیزلی ۲۵ مگاواتی در استان وجود دارد که تنها نیروگاه دیزلی منطقه غرب کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تصریح کرد: نیروگاه دیزلی نقش ویژه‌ای به عنوان نیروگاه راه‌انداز در زمانی که نیروگاه سیکل ترکیبی از مدار خارج شود، ایفا خواهد کرد.

وی گفت: خرید انرژی از مبادی تولید و توزیع و فروش آن و همچنین خدمات پس از فروش به مشترکان از دیگر وظایف این شرکت محسوب می‌شود.

نجفیان با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد، افزود: نزدیک ۸۵ درصد این مشترکان مربوط به بخش خانگی است که این بخش ۵۰ درصد انرژی برق استان را مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد مابقی مشترکین استان هم مربوط به بخش های صنعت، کشاورزی، تجاری، عمومی وادارات است، اظهار کرد: کمتر از یک درصد مشترکان استان را بخش صنعت تشکیل داده است و ۱۰ درصد انرژی استان هم در این بخش مصرف می‌شود که این میزان نسبت به میانگین کشوری که ۳۵ تا ۴۰ درصد است، بسیار پایین است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: پیک مصرف برق در استان ۴۵۰ مگاوات است که این میزان ۵۰ درصد تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج است.

وی یکی از مشکلات شرکت را مربوط به بخش وصول مطالبات خواند و افزود: تا پایان سال ۹۴ حدود ۴۵ میلیارد تومان از مشترکان خود طلب داریم.

نجفیان تأکید کرد: حدود ۸ تا ۹ میلیارد تومان این مطالبات مربوط به ادارات استان و ۶ میلیارد تومان هم مربوط به بخش صنعت است.

وی گفت: استفاده غیرمجاز از شبکه برق استان را بیشتر در شهرستان های سنندج، بانه و مریوان داریم که مردم این مناطق ۳ تا ۴ برابر مشترکان عادی از انرژی برق استفاده می‌کنند بدون اینکه بهای آن را بپردازند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: در حال حاضر ۶ هزار انشعاب غیرمجاز در استان وجود دارد که قسمت اعظم آن مربوط به نواحی منفصل شهری سنندج است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه هنوز طرح تفصیلی نواحی منفصل شهری سنندج کامل نشده بنابراین ما قادر به ارائه خدمات به مردم این مناطق نیستیم و همین مسئله منجر به استفاده غیرمجاز آنها از شبکه برق شده است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار